Header Ads

Suriye'de Devlet Güçleri Halep'te Üç Stratejik Noktayı Ele Geçirdi


Suriye Devlet Televizyonu, Halep’te üç stratejik noktayı ele geçirdiklerini, yaklaşık bir yıldır muhaliflerin kuşatmasında bulunan Merkez Cezaevi çevresini tamamen kontrol altına aldıklarını açıkladı.

Suriye Devlet Televizyonu SANA, Halep’in Şeyh Neccar semtinden görüntüler yayınlayarak, muhaliflerin elinde olan bölgenin tamamen 'kurtarıldığını' duyurdu.

Haberde semtin yakınında bulunan Merkez Cezaevi'ne uygulanan kuşatmanın da kırıldığı ve bölgenin muhaliflerden 'temizlendiği' belirtildi.

Halep Merkez Cezaevi yaklaşık bir yıldır muhaliflerin kuşatması altındaydı. Sık sık buraya saldırı düzenleyen muhalifler, rejimin savunmasını aşamadı. Rejim cezaevini askeri karargâh, sorgulama merkezi ve bölgedeki diğer birliklere lojistik destek sağlanması için kullanıyor.

Rejim kaynakları Halep’in diğer önemli bir noktası olan Sanayi Bölgesi’ni de ele geçirdiklerini söyledi.

Fabrika ve sanayi kuruluşlarının bulunduğu bölge muhalifler ile rejim güçleri arasında bölünmüş durumdaydı. Bölgenin kuzeyini muhalifler kontrol altında tutarken, güneyi rejim güçlerinin elindeydi.

Muhalifler Halep kentinde alınan yenilgiler üzerine, durum değerlendirmesi yapıldığını ve bu bölgelerin tekrar geri alınması için bir kriz yönetimi merkezi kurulduğunu duyurdu.

Bölge rejim güçleri ile muhalifler arasında bulunan savunma hattının sıfır noktasında bulunuyor. Kentte ilk çatışmalar bu noktada başladı. Daha sonra bu bölge her iki tarafı birbirinden ayıran sınır oldu.

Bu arada Kızılhaç'ın bölgeye girmesine izin verilmesinin ardından aylar sonra ilk kez Çarşamba günü muhaliflerin ve rejimin elinde bulunan noktalarada yaşayan 60 bin kadar insana ilk kez gıda yardımı ulaştı.

Kızılhaç başkanı Peter Maurer yardım operasyonunun kendi türü içerisinde son aylardaki en büyük operasyon olduğunu söyledi ve birkaç gün daha devam edeceğini belirtti.

(al jazeera/farsnews/bbc)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.