Dev Maden-Sen: "Ölümleri Seyretmeye Doymadınız mı?"
DİSK'e bağlı Devrimci Maden Arama ve İşletme İşçileri Sendikası (Dev Maden-Sen), Manisa'nın Soma ilçesinde yaşanan katliama ilişkin yazılı açıklama yaptı. Dev Maden-Sen "Soma'da meydana gelen iş cinayeti devletin özelleştirme ve taşeron sisteminin ürünüdür" dedi.
Madende yaşanan patlama sonucu 500'den fazla işçinin madende kurtarılmayı beklediğini ifade eden Dev Maden-Sen, "Sendikamızın 2013 yılı iş kazaları raporunda Soma'da yer almakta, yaşanan 'iş kazaları' içinde özel sektörün yoğunluğu dikkat çekmektedir. Yıllarca kamu eliyle üretimin yapıldığı bu sahalar özel sektöre devredildikten sonra iş kazalarında patlama yaşanmıştır. Bu özelleştirme ve acımasız taşeron sisteminin devletin politikası haline gelmesinin bir ürünüdür. İşçi Sağlığı İş Güvenliği önlemlerinin bir maliyet unsuru olarak görülmesi ve aşırı üretim zorlaması sonucudur" dedi.
Dev Maden-Sen 2013 yılı iş kazaları raporunda Soma bölümünde, "Çok sık iş kazalarının yaşandığı ve kazaların adeta seri iş cinayetlerine dönüştüğü, 12 bin maden işçisinin çalıştığı Soma'da bu tür iş kazalarından kurtarılan işçilerin tedavisine dönük devlet tarafından yapılmış özel bir sağlık birimi bulunmamaktadır. Yanık Ünitesi de bulunmayanlar arasında yer almaktadır. Linyit ocaklarında enerji ihtiyacını karşılayan trafoların günün teknolojisine uygun hale getirilmemesi, periyodik bakımlarının yapılmaması bu tür kazalara davetiye çıkarmaktadır" ifadelerine yer verdiğini hatırlattı.
Dev Maden-Sen yetkililere seslenerek, "ölümleri seyretmeye doymadınız mı? Gerekli önlemlerin alınması için ocaklara daha kaç kurban verilecek? Maden ocaklarına dönük gerçek denetimler ne zaman başlayacak? Madenciliğin yoğun olduğu bölgelerde olası iş kazaları ve bu kazalardan mağdur olanların tedavilerine yanıt verecek sağlık birimleri ne zaman oluşturulacak?" dedi.
Soma'da yaşamını yitiren işçilerin ailelerine başsağlığı dileyen Dev Maden-Sen, yaralılara acil şifalar diledi.

YORUM YAZIN