Narlı'da Jandarma Halka Gaz Bombası İle Saldırdı: Çok Sayıda Yaralı Var
Maraş'ta yapılmak istenen anmaya katılmak üzere yola çıkan ancak Narlı girişinde durdurulan kitleye jandarma, gaz bombaları ve tazyikli su ile saldırdı.
Çok sayıda kişi yaralandı. Yaralılar arasında başından yaralananlar da bulunuyor.
Batı illerinden Maraş'a gitmek için yola çıkanlar sabah saatlerinde Narlı girişinde durduruldu. Saatlerce burada bekletilen kitle, barikat açılmayınca, otobanda eyleme başladı.
Eylem sırasında sık sık "Maraş'ın hesabı sorulacak", "Faşizme karşı omuz omuza", "Davamız mahşere kalmayacak" sloganları atıldı.
Kitle, Narlı Cemevi'ne gitmek istediğini belirterek, barikatın açılmasını istedi. Ancak barikatı açmayan jandarma, gaz bombaları ve tazyikli su ile saldırdı. Çok sayıda kişi yaralandı.
PSAKD Yenişehir Şube Başkanı Cevahir Canpolat başına aldığı gaz bombası fişeği ile yaralanırken, Genel Merkez Yöneticisi Ali Çiftçi ve Zeynep Yıldırım'ın da de içinde olduğu 5 kişi hastaneye kaldırıldı.
Saldırının ardından olay yerine gelen CHP Milletvekili Durdu Özpolat ise, AKP'nin anmaya dahi izin vermediğini, iki gündür Vali'ye ulaşmaya çalıştıklarını söyledi. "Devlet bu katliamla yüzleşmek zorundadır" diyen Özpolat, darbeleri araştırmak üzere TBMM'de kurulan komisyonun Maraş Katliamı'nı hiç gündemine bile almadığını belirtti.
Kurum temsilcilerinin asker ve polis yetkilileriyle yaptıkları görüşmede, geçişe kesinlikle izin verilmeyeceği belirtildi. Kurum temsilcileri bunun üzerine açıklama yapmak üzere Maraş'a gitme kararı alırken, kitleden de dağılmasını istedi. Ancak, gençler, bu karara tepki göstererek eylemi sürdüreceklerini belirtti ve ana yol üzerinde oturma eylemine başladı. Bir süre eylemlerini sürdüren gençler, "Maraş'ın yolunu gençler açacak", "Faşistler halka hesap verecek" sloganını attı. Gençler, daha sonra Narlı merkezine doğru yürüyüşe geçti. Kitle daha sonra ilçe merkezinde Narlı Belediyesi'nin önündeki ana caddeyi trafiğe kapatarak eylemini sürdürdü.
(etha)

YORUM YAZIN