Çeşme’de İhmal Suçlaması
Yaz aylarında artan nüfusu karşılayacak yeterli tıbbi donanımı ve personeli olmadığı iddia edilen Çeşme Alper Çizgenakat Devlet Hastanesi bu kez öldüren ihmal suçlamasıyla gündeme geldi. İlçede buz pazarlaması yapan 32 yaşındaki Bülent Özleplebici, geçen cuma 07.30 sıralarında göğsündeki ağrı şikayetiyle Alper Çizgenakat Devlet Hastanesi Acil Servisi’ne başvurdu. Servisteki pratisyen hekim tarafından mide koruyucu iğne yapılıp, EKG’si çekilen Özleplebici’den sonuçlarının normal olmaması üzerine dahiliye doktoruna görünmesi istendi. Bunun üzerine sıra numarası alıp hastaneden ayrılan Bülent Özleplebici, bir süre sonra ortağı Tolga Aydemir’le birlikte geri döndü.
Aydemir, “Dahiliye uzmanı Dr. N.U., Özleplebici’den kalp krizinde artan enzim tahlilleri istedi. Gittik, kan verdik. Dr. N.U., hemşirenin yer olduğunu, hastayı yatırabilecekleri söylemesine rağmen tahlil sonuçlarının 3.5 saat sonra çıkacağını belirterek, ‘Hastayı evine götürün, istirahat etsin’ dedi. Bunun üzerine alıp evime götürdüm, dinlenmesi için yatağa yatırdım. 15 dakika sonra morarmaya başladı. Hemen ambulans çağırdım. 112 Acil ekipleri yaklaşık 20 dakika müdahalede bulundu. Daha sonra hastaneyi arayıp, ‘Hasta dönmüyor’ dediler. Bunun üzerine arkadaşımı hastaneye götürdüler, ancak kurtarılamadı” dedi.
Anne Hafize Özleplebici, oğlunun eve gönderilmeyip hastanede tutulması halinde bugün hayatta olacağını iddia ederek, Çeşme Cumhuriyet Savcılığı’na suç duyurusunda bulundu, “Bu işin sonuna kadar takipçisi olacağım” diye konuştu.
Dr. N.U. ise her göğüs ağrısı şikayetiyle gelen hastayı yatırmanın mümkün olmadığını belirterek, “Sonuçlar tam olarak çıktıktan sonra bir değerlendirme yapacaktım. Ancak, beklemesini söylediğim hasta kendi isteğiyle haber vermeden hastaneden ayrılmıştı” diyerek kendini savundu.
Başhekim Dr. Halis Bağ da, “Dahiliye doktorumuz, hastanın kalp krizinde artan enzimleri yüksek çıkınca Acil Servis’te beklemesi önermiş. Ancak hastamız bu öneriyi dinlemeden kendi inisiyatifini kullanarak hastaneden ayrılmış. Herhangi bir imza bile atmadan, haber vermeden gitmiş” dedi.
CHP İzmir Milletvekili Ahmet Ersin, Alper Çizgenakat Devlet Hastanesi’nde incelemelerde bulundu. Ersin, Çeşme’nin turistik tesislerinin beş yıldızlı, tek hastanesinin ise tek yıldızlı olduğunu söyledi. Ersin şöyle konuştu: “Hekimler ve yardımcı personel kıt olanaklarla, canla başla mücadele ediyor. Bu binayla, bu yetersiz fiziki yapıyla istenen sağlıklı hizmetin verilmesi mümkün değil. Mutlaka ek binaların yapılması, kadrosunun artırılması lazım. Bunu da yapacak olan Sağlık Bakanlığı’dır. Yaşanan sorunu hem TBMM’ye hem de hasta hakları ihlal edildiği gerekçesiyle TBMM İnsan Hakları Komisyonu’na götüreceğim. Yaz nüfusu 10-20 kat artan Çeşme’de sağlık imkanları artırıl-malı.”
Kaynak: Fulya OMAÇ/Çeşme/DHA
YORUM YAZIN