Header Ads

Batman’da Sessiz Protesto

Batman Hasankeyf karayolundaki, TPAO’ya ait üretim sahası yolunda 4 kişinin ölümüne neden olan mayın patlaması olayını sivil toplum kuruluşları sessiz yürüyüş ve oturma eylemiyle protesto etti.


Batman Hasankeyf karayolundaki Demirbilek köyünde TPAO’ya ait üretim sahasında çıkan yangına müdahale etmek isterken araçlarının mayına çarpması sonucu hayatını kaybeden Sedat Özevin, Salih Özdemir, Sadi Özdemir ve Sıdık Özdemir için Batman Barosuna üye avukatlar, olayı kınamak için adliye binasından Gülistan caddesine kadar sessiz bir yürüyüş yaptı.

Batman’daki diğer Sivil toplum kuruluşlarının da destek verdiği basın açıklamasında konuşan Batman Barosu Başkanı Yusuf Tanrıseven, insan hakları ve barış savunucularının en acımasız savaş araçlarından biri olan mayın nedeniyle yaşamlarını yitirmelerinin, Kürt sorununun şiddet dışı demokratik yöntemlerle çözülmesini savunan kendilerini derinden üzdüğünü söyledi.

”Hiçbir din, vicdan ve hukuk böyle bir olayı haklı gösteremez. Bu nedenle sesimizi kısan, canlarımıza mal olan bu olay her kim tarafından ve ne amaçla gerçekleştirilmiş olursa olsun şiddetle kınıyoruz” diyen Tanrıseven, ”Silahların sustuğu, barışın konuşulduğu ve hiçbir insanımızın yitirilmediği bir ülke ümidi ile, barışı hep birlikte bir kez daha haykırıyoruz” dedi.

Mazlum Der Batman Şube Başkanı Murat Çiçek de olayın failinin belli olduğunu belirterek, şöyle konuştu: ”26 yıldan beri kirli savaşın en acı ve trajik sonuçlarından birini yaşadık. Kirli savaşın en kirli silahla yaşamını yitiren arkadaşlarına baş sağlığı diliyoruz. Olayın oluş şekli kuşku duyuracak bir yanı yok. Şiddet bir araç olarak kullanılmamalı. Olay net, failler bellidir. Olayın yapılış ve eylem tarzı bellidir. Bütün işaretler bir örgütü gösteriyor.” Daha sonra grup, 5 dakikalık oturma eylemi yaptı.

Kaynak: Diyarbakır Söz Gazetesi

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.