Kuzey Ormanları Savunması'ndan Marmaray Çağrısı: "Ecel Beklesin, Biz O Tünelden Geçmeyiz"
YOL YAKINKEN BU ŞOVDAN VAZGEÇİN! BU HALKA YENİ PAMUKOVA’LAR YAŞATMAYIN!
Başbakan Erdoğan ve kurmayları, yine siyasi şov peşinde! Tıpkı 9 yıl önce olduğu gibi...
Tarih, 22 Temmuz 2004… Yer, Sakarya’ya bağlı Pamukova ilçesi… Haydarpaşa-Ankara seferini yapan ilk “hızlandırılmış tren” seferinde yaşanan kazada 41 kişi yaşamını yitirirken, 81 kişi de yaralandı. Sefer öncesi yapılan tüm uyarılara rağmen proje aceleyle hizmete sunuldu ve kaza sonucu açılan davada tek bir yetkili veya devlet yöneticisi yargılanmazken, iki makinist göstermelik cezalar aldı, geçtiğimiz sene de dava zaman aşımına uğradı. Kazanın ardından projenin tümüyle iptal edilmesi, kazanın makinist hatasıyla olmadığını ispatlar gibiydi, aksi halde gerekli düzenlemelerle seferlere kalınan yerden devam edilirdi… Buna rağmen, ne TCDD müdürü ne de dönemin Ulaştırma Bakanı görevinden alınmadı, istifa etmedi; üstelik haklarında soruşturma dahi açılmadı…
Tarih, 29 Ekim 2013… Yer, İstanbul’un Üsküdar ilçesi… Bu kez İstanbul’un iki yakasını birleştirecek ve denizin altından tünellerle geçilecek raylı tüp tünel projesi olan Marmaray ilk seferini yapacak… Projenin 76 km.lik tüm hattı yerine, tamamı bitmediği için sadece Üsküdar-Sirkeci arasındaki 14 km.lik kısmı açılacak… Ancak tarihi bir güne denk getirilen açılış töreni, özellikle son haftalarda duyulmaya başlanan, projenin aceleyle açılış törenine yetiştirilmesi nedeniyle oluşacak kaza risklerini ve tehlikeleri, akıllara Pamukova’da yaşanan süreci getiriyor. Bu kez, tehlikenin boyutları daha da büyük. Neden mi?
- Projenin Boğaz tabanındaki 7. tünel ünitesinde fark edilen 15 cm.lik sapma, yüksek maliyetli olmasın diye tünelin altı doldurularak geçiştirildi. Oysa bu tünel hattı, bir deprem anında yüksek derecede sıvılaşma riski taşıyan balçık bir zemine oturtulmuş durumda ve Kuzey Anadolu fay hattına sadece 16 km. uzaklıkta! Buna karşı çıkan proje müdürünün istifa edip ülkesine döndüğü söyleniyor.
- Bir bütün olarak tasarlanan proje, açılışa yetiştirilmek uğruna bölünerek hizmete açılacak ve bu bölünme sebebiyle sinyalizasyon ve kumanda merkezi sağlıklı çalışamayacak ve ciddi çarpışmalara davetiye çıkarılacak!
- Trenler nerede nasıl hangi hızda ilerlemekte bilinemeyecek, dolayısıyla acil bir durumun varlığı gerek görsel gerek işitsel olarak anında izlenemeyecek!
- Ana kumanda merkezleri olan Maltepe ve Halkalı istasyonları tamamlanmadığından, Üsküdar’da kurulan geçici kumanda merkeziyle trenlerin kesintisiz olarak izlenmesi ve güvenliği mümkün olamayacak!
- Tünelde bir trenin arızalanması halinde, bu gibi durumlar için devreye girecek Acil Durum Kurtarma Lokomotifleri henüz sisteme entegre edilemediğinden kurtarma işlemi için kullanılacak bir lokomotif olmayacak!
- Yolcuların olduğu alanlarda yangın çıkması durumunda duman tahliyesi için görevli olan fanların çalışmaması, çalışsa bile sürekli arıza vermesi ile birlikte insanların tahliye edileceği yangın merdivenlerinin dar olması, bu merdivenlerde çalıştırılan fanların istenilen verimde olmaması ciddi hayati riskleri de beraberinde getirmektedir.
- Yolcuların bulunduğu alandaki havalandırmayı sağlayan fanların ısınmasını önleyen harici diğer fanlar çalışmamaktadır; bu sebeple yüksek devirde çalışan ana fanlar her an arıza verebilir ve yolcuların yangın durumunda havasız kalması tehlikesi söz konusudur.
- Sirkeci’den Üsküdar’a giderken aradaki dev kapaklara bakacak olursak, bu kapaklar boğazdaki tünelde herhangi bir su basması ile kapatılıp istasyonlardaki insanların kurtarılması içindir. Peki ya trendeyseniz? İşte o zaman gözden çıkartılmışlardansınız demektir.
Basında yer alan tüm bu iddialara karşın ilgili devlet kurumları ve yetkililerinden bir açıklama yapılmadı!
Anlaşılan o ki, Pamukova kazasında da aynı görevlerde yer alan Başbakan, Ulaştırma Bakanı ve TCDD yetkilileri 2004 yılındaki trajediden en ufak bir ders alabilmiş değiller. Bu kez onlarca insanı değil, belki yüzlerce, belki de binlerce insanı ölüm ve ciddi yaralanma riskleriyle karşı karşıya getirecek olan “asrın projesi”, gerek proje içinde yer almış gerekse proje sürecini yakından takip etmiş onca mühendis, plancı ve mimarın uyarıları, medyada çıkan ve olayın vahametini gözler önüne seren haberlere rağmen tarihi bir günde açılmak üzere… İktidarın kar hırsından dolayı siyasi şovundan vazgeçmeyeceği aşikar. Ama bu kez biz, bu olası felakete izin vermeyelim. Kamuoyuna çağrımızdır, Marmarayı kullanmayın! Kullanmayalım!
Bizi yine istemezükçülükle suçlayacaklar, suçlasınlar.. Biz 3.köprüye karşı çıkarken hep haykırdık, “köprü değil toplu ulaşım”! Yine haykırırız.
Ama kalitesiz ve güvenliksiz toplu ulaşım projelerine hayır! Bu ciddiyetsizliği ve sahtekarlığı kabul etmiyoruz. Biz toplu ulaşıma değil, bu oldu bittiye, insanların hayatının siyasi rant ve şov uğruna hiçe sayılmasına karşı çıkıyoruz.
Tüm halkımızı buradan bir kez daha uyarıyor, Marmaray geçişini kullanmamaya çağırıyoruz.
Ecel beklesin, biz o tünelden geçmeyiz!
KUZEY ORMANLARI SAVUNMASI
https://tr-tr.facebook.com/KuzeyOrmanlariSavunmasi
kuzeyormanlari@gmail.com
https://twitter.com/kuzeyormanlari

YORUM YAZIN