Rahatsız Müdür: 'Erkek ve Kız Öğrencilerin Aynı Merdiveni Kullanması Beni Rahatsız Ediyor'
Trabzon Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç, “Erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı binada altlı üstlü kalıyor. Aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni iki yıldır rahatsız ediyor ve diken üstünde oturmama sebep oluyor” dedi.
Trabzon Valiliği, kent merkezindeki Sosyal Bilimler Lisesi’nin bu yıl Esiroğlu beldesindeki YİBO’ya taşınmasına karar verdi. Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç taşınmayla ilgili skandal bir açıklama yaptı.
Cumhuriyet'ten Ahmet Şefik'in haberine göre, Kırbaç, “Bu okulda öğrencilerin bir kısmı yatılı olarak okulda kalıyor. Bu nedenle okulun bir yurt ihtiyacı vardır. Şimdiki binasında sınıfları kapattık yurt yaptık. Öğrenciler sınıftan bozma odalarda kalıyor. Bir de erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı binada altlı üstlü kalıyor. Aynı merdiveni kullanarak istirahata çekiliyor. Aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni iki yıldır rahatsız ediyor ve diken üstünde oturmama sebep oluyor”’ dedi.
Kırbaç’ın bu sözleri ve okulun taşınması kararı Trabzon’u ayağa kaldırdı. Veliler ve öğrenciler dün okul önünde bir protesto eylemi yaptı.
Veliler adına basın açıklamasını okuyan Şaduman Genç, “Milli Eğitim Müdürü’nün ‘İki yıldır diken üstünde oturuyorum, kız ve erkek öğrencilerin aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni rahatsız ediyor’ sözlerini de esefle karşıladığımızı bildiriyoruz. Milli Eğitim Müdürü, gözbebeğimiz çocuklarımızı, okul idareci ve öğretmenlerimizi zan altında bırakmıştır. Öğrencilerimiz, ayrı ayrı merdivenleri kullanarak kendi pansiyon katlarına çıkmaktadırlar. Bu durum Milli Eğitim Müdürü’nün Sosyal Bilimler Lisesi’nden ne kadar habersiz olduğunu ortaya koymaktadır. Trabzon’un en güvenilir okulunu, kadro ve öğrencilerini bu şekilde töhmet altında bırakmanın ne anlama geldiğini Trabzon halkının anlayışına bırakıyoruz” dedi.
"ÇOCUKLAR DAHA İYİ YERDE OKUMAYI HAK ETMİYOR MU?"
Konuyla ilgili olarak DHA’ya konuşan Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç, sözlerinin farklı yerlere çekildiğini ileri sürerek şunları söyledi:
"Okulumuzun bazı imkanları öğrencilerimizin eğitim alabilmelerine elverişsiz olduğundan, daha iyi şart ve imkanlarda ve daha iyi yerde eğitim verebilmek için taşınma kararı alındı. Derslik binası olarak yapılan, bodrum katında yemek salonu, 3’üncü katta pansiyon olan bir binada öğrencilere nitelikli hizmet verememekten dolayı mutsuzuz. Söylemek istediğimiz şey buydu. Herkes bunu farklı değerlendirmelere çekmiş. Biz bu okulunun öğrencilerinin daha iyi imkanlara kavuşmasını istiyoruz. Trabzonlu çocuklar daha iyi yerde okumayı hak etmiyor mu?"
Taşınması kararlaştırılan okulun İmam Hatip Lisesi yapılacağı yönündeki iddialara da yanıt veren Kırbaç şöyle konuştu:
"Böyle bir şey söz konusu değil. Bina Anadolu Lisesi’ne devredilecek. Sosyal Bilimler Lisesi’ndeki mevcut 2 bina, 88’inci Yıl Anadolu Lisesi’ne hizmet verecek. Burada açılacak olan dersliklerden 150 öğrenci yararlanacak. Bu Trabzon’a bir kötülük müdür Allah aşkına. Taşınma kararı öğrencilerimizin, velilerimizin moralini bozmuş olabilir. Onlardan da bir fedak?rlık bekliyoruz. Her türlü kolaylaştırıcı tedbiri alacağız."

YORUM YAZIN