Başbakan'ın Kahvaltısına Katılmayan Edip Akbayram'a İnceleme
Başbakan'ın "sanatçılar" için düzenlediği kahvaltıya katılmayan Edip Akbayram, "bir hafta sonra; 2006-2007-2008 ve 2009 defterlerinin, Gelirler Başkontrolörlüğü’nce incelemeye alınacağı bildirildi. Böyle bir şey olur mu?" dedi.
Muğla’nın Datça İlçesi’ne bağlı Hızırşah Köyü’nü ziyaret eden sanatçı Edip Akbayram, köylülerle sohbet etti, gündeme ve siyasete ilişkin sorularını yanıtladı.
"Başbakan'a hayır deyince..."
DHA'dan Mehmet Çil'in haberine göre, bir köylünün "Size akil insan teklifi geldi mi?" sorusunu, "Onlar bu teklifi kime götüreceklerini bilir" diye yanıtlayan Akbayram, daha sonra, "Başbakan sanatçıları sabah kahvaltısına davet etti. Beni de çağırdılar. Katılmayacağımı söyledim. Bir hafta sonra; 2006-2007-2008 ve 2009 defterlerinin, Gelirler Başkontrolörlüğü’nce incelemeye alınacağı bildirildi. Böyle bir şey olur mu?" dedi.
Türkiye’de 45 yıldır müzik adına çalışmalar yaptığını ifade eden Akbayram, "Toplumsal muhalefet yapıyorum. Bir ülkenin sanatçısına, eğer sorduğunuz sorunun karşılığı karanlık bir tablo olursa. Yani, ’Benim bu ülkeden hiçbir umudum kalmadı’ dersek ve bu ülkenin sanatçısı da umutsuzluğa kapılırsa o ülkede zaten bir şeyler tıkanmış demektir. Biz karamsarlık içerisinde insanlara umut ve direnç vermek görevindeyiz" diye konuştu.
Başbakan Erdoğan’ın sadece AKP’nin değil, Türkiye Cumhuriyeti’nin başbakanı olduğunu ifade eden Akbayram, "Başbakan Gezi Parkı’na gidip, ’Gençler alın bu park sizin olsun. İçinde namaz da kılın, gitar da çalın, şarkı da söyleyin’ demiş olsa, karşı düşünceden de oy alırdı. Akil danışmanların yok mu senin? Küçük bir park için bu kadar kan aktı, 7 ölü verdirdin. Başbakan, ’Bendeki yüzde 50’yi zor tutuyorum’ diyor. Sendeki yüzde 50 benim düşmanım değil ki. Sandığa gitmiş, demokrasinin kuralları gereği AKP’yi tercih etmiş oy vermiş. AKP’ye oy verdiniz diye siz benim düşmanım değilsiniz ki. Demokrasiden bahsediyorsun, işte bu demokrasidir" dedi.

YORUM YAZIN