Header Ads

Galatasaray Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Galatasaray Lisesi'nde Çalışan Fransız Öğretim Elemanları'ndan 1 Günlük Grev



Galatasaray Üniversitesi, Galatasaray Lisesi ve Marmara Üniversitesi'nde çalışan Fransız öğretim elemanları bir günlük grev yaptı.

Türk-Fransız işbirliği kurumu olan MICEL adına Türkiye'de çalışan öğretim elamanları, tarihlerinde ilk defa grev kararı aldı.

Bugün greve giden öğretim elemanlarının amacı, 2009 yılında yürürlüğe giren süreli sözleşmeli personel uygulamasını protesto etmek. Sözleşmeye göre, bir eğitim görevlisi 2 yıl çalışabiliyor. Eğitim görevlisinin performans durumuna göre sözleşme 2 yıl daha uzatılabiliyor.

İstanbul Konsolosluğu ile görüşen Fransız öğretim elemanları, uygulamanın bir an önce askıya alınmasını istedi.

Öğretim elemanları, görüşmeden sonra Eğitim Sen İstanbul 6 No'lu Üniversiteler Şubesi'nde basın toplantısı düzenledi.

Galatasaray Üniversitesi öğretim görevlilerinden Levent Yüksel, öğretim görevlerini layıkıyla yerine getirebilmeleri için Türk eğitim sistemiyle tam anlamıyla bütünleşme sağlanması gerektiğini söyledi. Yüksel, "Yüklenmiş olduğumuz öğretim görevlerimizi istikrar içinde yerine getirebilmek açısından, süreli sözleşmeli personel uygulamasının ivedilikle yürülülükten kaldırılmasını talep ediyoruz" dedi.

Basın emekçilerinin sorularını yanıtlayan Levent Yüksel, Konsolos yetkililerinin, buradan bir şey yapılamayacağı, ancak Ankara'da bulunan Başkonsolosluk ve Dışişleri Bakanlığı'nın bir şeyler yapabileceğini söylediğini aktardı. Yüksel, sonraki sürece ilişkin eylem takvimini yapacakları toplantıda belirleyeceklerini de bildirdi. (etha)


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.