Header Ads

Ankara Üniversitesi'ndeki Ücretsiz Yemek Eylemi 6. Gününde



Ankara Üniversitesi'nde ücretsiz yemek talebiyle yapılan eylem 6. gününde.

İlk üç gün yemekhaneden ücretsiz yemek yiyen öğrenciler, Rektörlüğün taşeron şirketle anlaşmayı bitirmesi üzerine kendi hazırladıkları yemekleri dağıtmıştı.

 Rektörlük, öğrencilerin yemek getirmesini engellemek istemiş, ancak başarılı olamamıştı.

Geçtiğimiz hafta başlatılan eylem Rektörlük ile yapılan görüşmelerin sonuçsuz kalması nedeniyle bu hafta da devam etti.

Beş gün boyunca Cebeci Kampüsü'nde ücretsiz yemek yiyen öğrenciler, eylemlerini Tandoğan Kampüsü'ne de taşıdı.

Sabah erken saatlerde yemekhaneye gelen öğrenciler, bir kez daha yemeklerin ücretsiz yenmesini sağladı.

Taleplerinin karşılanmaması durumunda eylemlerini sürdüreceklerini belirten öğrenciler, bir kez daha rektör ve dekan ile görüşme talebinde bulundu.

Öğrenciler, Eğitim-Sen üyesi öğretim görevlilerinin de içinde olduğu denetleyici bir komisyon kurulmasını istiyor.

Komisyonun; yemekhaneleri, taşeron yemek şirketinin mutfağını, taşeron işçilerin iş güvenliği ve çalışma koşularının denetlemesini, işçilerin güvenliğinin üniversite yönetimi tarafından garanti altına alınmasını denetleyebilecek bir yapıda olması talep edildi.

Komisyonun kurulması durumunda Türkiye'de bir ilk gerçekleşecek.

Rektörlüğün, komisyonun kurulması konusunda samimiyetinin yeterli olmadığını belirten öğrenciler, öncelikle taleplerinin karşılanmasını istiyor.

Görüşmelerini sürdüren öğrencilerin yarın karar vermesi bekleniyor. (etha)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.