Header Ads

İşlerini Geri Aldılar: Şişecam İşçilerinin Direnişi Anlaşmayla Sona Erdi


Topkapı'daki Anadolu Cam Sanayi'ye ait Şişecam Fabrikası'nın kapatılmasını protesto eden Kristal-İş Sendikası üyesi işçilerin yaklaşık iki haftadır sürdürdükleri eylem, yapılan anlaşmayla sona erdi.

Kristal-İş Genel Başkanı Bilal Çetintaş ve sendika yetkililerinin, Anadolu Cam Sanayi AŞ yetkilileriyle yaptıkları görüşmenin olumlu sonuçlandığını açıklamalarının ardından işçiler eylemlerini sonlandırdı.

İşçilerin, noter huzurunda yapılacak çekilişle, tüm hakları korunarak, gruba ait 11 fabrikada çalışacakları öğrenildi.

Kristal-İş Sendikası'nın internet sitesinden yapılan açıklamada da ''13 gündür soğukta ve karda direnen Topkapı Şişecam işçisi kazandı. İşlerini ve haklarını korudular'' ifadelerine yer verildi.

Açıklamada, Kristal-İş Genel Başkanı Çetintaş'ın, ''Cam işçisi büyük bir zafer kazandı. Hepinizi kutluyorum'' şeklindeki sözü de yer aldı.

İmzalanan protokolü yetersiz bulan işçiler, ETHA'ya yaptığı açıklamada, "Taleplerimizin yüzde 80'i kabul edildi" dedi.

18 yıllık işçi Maşuk Hakalmaz, "İmzalanan protokole ilişkin olarak yüzde 80'lik bir memnuniyetlik var. Mevcut haklarımızı istiyorduk, olmadı. Gönül isterdi ki halaylarla kutlayalım ama olmadı. Sendikanın canı sağolsun" şeklinde konuştu.

İmzalanan anlaşmadan memnun olduğunu dile getiren Arif Erdem, "Biz yeni kurulan fabrikaya ya da Şişecam'ın herhangi bir fabrikasına gitmek istiyorduk. İstediğimiz gibi oldu. Sendikaya güveniyorduk, taleplerimizin yüzde 80-90'ı karşılandı, durumdan memnunuz" dedi.

'YAKTIĞIMIZ MEŞALE BÜTÜN EMEKÇİLERE IŞIK OLACAK'
16 yıldır Şişecam'da çalışan Nazım Dündar, "Topkapı'da yaktığımız meşale diğer emekçilere ve emek dostlarına ışık olacak. İşçi çıkartmalarına örnek olacak ve artık işçi çıkarmaları olmayacak diye düşünüyorum" yorumunu yaptı.

'İMZALANAN PROTOKOLÜ İMZALADIK'
Direnişin kazanımla sonuçlanmasının bir zafer olduğunu söyleyen Taner Kızılaslan ise şöyle dedi: "Buruk da olsa bir zafer kazandık. 4-5 gün daha tartışmalar sürecek öyle görünüyor. Biz bugün burada bir ilke imza attık, sendikayla patronun imzaladığı bir sözleşmeyi parçaladık. Eskişehir'e giriş ücreti ve seçmelere karşı imzalanan protokolü parçaladık."

Şişecam işçisi Tacettin İnci de, "Bizim ilk başlardaki talebimiz Eskişehir'de devam etmekti, o da oldu. Tazminatlarımız içeride kalmaya devam edecek, saat ortalamasında bir iki lira kayıbımız olacak ama ne yapalım işsiz kalmaktan iyidir. Anlaşmanın sağlanması iyi oldu, sevindirici bir durum" diye belirtti.

'GİDECEĞİMİZ YERDE HERŞEY ORTAYA ÇIKACAK
18 yıllık işçi Özkan Koç ise, sendikanın tutumundan memnun olmadığını söyleyerek, "Benim ortalama saat ücretim 13 lira. Gideceğim yerde ise buradan düşük. Sendika gideceğimiz yere tüm haklarımızla gideceğimizi söylüyor ama saat ortalamasına ilişkin bir şey söylemiyor" dedi. Koç, yeni gidecekleri fabrikada herşeyin otaya çıkacağını belirterek, "O zaman sendikada kıyamet kopacak" dedi.

Anadolu Cam Sanayi AŞ Şişecam Topluluğu'nun Topkapı'daki fabrikasının 31 Aralık 2012 tarihi itibarıyla faaliyetine son vermesi üzerine Kristal-İş Sendikası üyesi bir grup işçi, aileleriyle birlikte fabrika bahçesinde çadır kurarak eylem başlatmıştı.

(aa-etha)


Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.