Header Ads

17 Öğretim Üyesini İşten Çıkaran Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde Rektör Okula Giremiyor


Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde işlerine son verilen üçü dekan 17 öğretim üyesi YÖK'e üniversitede yaşananları anlatan bir yazı gönderdi.

Ağustos ayında rektörün onayı olmadan hukuk dışı bir şekilde Mütevelli Heyeti Başkan Vekili eski gazeteci Ekrem Çalkılıç'ın imzasıyla 17 öğretim üyesinin işine son verilmişti.

Öğretim üyeleri konuyu mahkemeye taşıdı; öğrenciler de hocalarına destek çıkarak dilekçe toplamıştı. Rektörün de başvurusuyla YÖK okulda inceleme yaptı ancak henüz bir yanıt gelmedi.

Alman Hastanesi sahibi ve Vatan Sağlık ve Eğitim Vakfı (VASEV) Başkanı Dr. Azmi Ofluoğlu'nun Mütevelli Heyeti Başkanı olduğu ve üç yıl önce kurulan Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde üç rektör değişti.

"Rektörün kapısının kilidi değiştirildi"

bianet'in ulaştığı öğretim üyelerinin dün YÖK'e gönderdikleri yazıda Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde yaşananlar anlatıldı.

Öğretim üyeleri, herhangi bir siyasi pozisyonla hareket etmediklerini üniversitenin "şirket" mantığıyla yönetildiğini ve öğrencilerin de mağdur edildiğini belirterek YÖK'ün bir an önce duruma müdahale etmemesi halinde üniversitenin siyasi olarak korunduğu kanısına varılacağını belirttiler.

Üniversitenin rektörün kontrolünden tamamen çıkartıldığı belirtilen yazıda, rektörün fiili olarak okuldan uzaklaştırıldığı, makam aracının üniversiteye sokulmadığı, makamının kapı kilidinin değiştirildiği zaten daha önce de bazı dekanlara aynı uygulamanın yapıldığı ifade edildi.

"Çalkılıç rektör gibi davranıyor"


Yazıda, Ekrem Çalkılıç'ın üniversitede adeta "rektör" gibi davranarak "iki başlılık" yarattığı kendi talimatlarına uymayan öğretim üyelerine güvenlik elemanları aracılığıyla sert kullanıldığı, üniversite çalışanlarına sürekli hakaret ederek tehdit ettiği ifade edildi.

"Güvenlik görevlileri, öğretim üyelerini öğrencilerinin önünde kasten azarlamakta, bu da sürekli bir gerilim ortamı yaratmaktadır. Üniversiteye girişte uygulanan kart sistemi ile, Rektörlüğün haberi ve Mütevelli Heyeti kararı olmaksızın öğretim üyeleri üniversite binasına çeşitli bahaneler ileri sürülerek alınmamaktadır."

"Evraklar çalınıyor; notlar değştiriliyor"


Üniversitenin önemli idari birimlerinde kadrolaşma olduğu belirtilen yazıda bunun sonucu olarak rektörlük tarafından yapılması gereken işlerin örgütlü olarak aksatıldığı belirtildi.

"Öğrencilerin notları ile oynanmakta, önemli evraklar ortadan kaybolmakta, YÖK'e gönderilmesi gereken evraklar gönderilmemekte. Bu durum üniversitedeki akademik çalışma ve üretimin durmasına neden olacak büyüklükte olumsuz üslup, sert müdahaleler, tehditlerle devam etmekte."

"Kimisine maaş yok, kimisine çifte maaş"

Tüm bu sürecin Azmi Ofluoğlu'nun bilgisi dahilinde gerçekleştiği ve kendisinin istediği şekilde davranmayan ve kendisiyle iyi geçinmeyen öğretim üyelerinin maaşlarının düşürülüp işlerine yasal olmayan yollarla son verildiği ifade edildi.

Yazıda, üniversitede acilen mali denetim yapılması gerektiği belirtilerek öğretim üyeleri arasından bazılarına maaşları geç yatırılıp ek ders ücretleri ödenmezken bazılarına zarf içinde çift maaş ödendiği belirtildi.

YÖK'ten sonuç alınamadı

YÖK'ün geçen sene de üniversiteye denetime geldiği ancak YÖK Denetleme Kurulu üyelerinin çalıştığı odadan evraklar çalındığı üniversiteye Olay Yeri İnceleme ekibi geldiği halde sonuç alınamadığı ifade edildi.

Öğretim üyelerinin idare mahkemesine açtığı dava devam ederken, üniversitede herkes YÖK'ten gelecek kararı bekliyor.

Erdoğan’ı güldürdüler

Yeni Yüzyıl Üniversitesi’nin skandal uygulamaları gündemden düşmek bilmiyor! Üniversite ilk kez Başbakan Tayyip Erdoğan’ın “Oku, düşün, uygula, neticelendir” ve Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün “Gençler, ülkelerin en büyük zenginliğidir” sözlerinin yazıldığı duvarıyla gündeme geldi. Daha sonra üniversite öğrencilerinin gazetemize gönderdiği mektupta, Mütevelli Heyeti Başkan Yardımcılığı’na Ekrem Çalkılıç’ın atanmasıyla okulun cemaatin kontrolüne geçtiğini ifade etmişti. Öğrencilerin ifadesiyle “demokrat” öğretim görevlileri ve dekanların okuldan yaka paça atılmasıyla da öğretim görevlileri üniversiteye dava açmıştı.

Üniversite yönetimi, öğrencilerin derslik ve atölye sorunlarını çözmek yerine yeni bir skandala imza attı. Üniversite, önceki gün okulun duvarında yer alan Tayyip Erdoğan’ın fotoğrafını gülen bir fotoğrafla değiştirdi. Sabah okula geldiklerinde Erdoğan’ın gülen fotoğrafıyla karşılaştıklarını belirten öğrenciler, “Derslik ve atölye gibi temel sorunlarımızı çözeceklerine Başbakan’ın gülen fotoğrafını asmışlar” dedi.

(Nilay Vardar/Bianet-Sami Menteş/Yurt)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.