Özgür Suriye Ordusu'ndan 5'i Subay 11 Kişi Esad Birliklerine Katıldı
Suriye'de isyan başlamadan, 19 ay önce Esad yanlısı olan daha sonra
Özgür Suriye Ordusu'na (ÖSO) katılan üç subay, iki kıdemli subay ve altı sivil
Rusya, Çin ve İran yetkilerinin de katıldığı bir toplantıda tekrar Esad
birliklerine katılma kararı aldı.
AFP'nin haberine göre; üç subay, iki kıdemli subay ve altı sivil
Suriyeli, ÖSO'dan ayrılarak Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad'a destek
verme kararı aldı.
Şam'da Esad rejiminin gözetiminde düzenlenen muhalefet toplantısında
açıklanan kararla, bir süre önce Suriye rejimindeki görevlerinden
ayrıldığını ve ÖSO katıldığını duyuran Yarbay Halid Abdurrahman el Zamel
de böylece eski görevine döndü.
Yarbay Zamel, "Yol açılmıştır" diyerek, diğer isyancılara ayaklanmaya son verme çağrısı yaptı.
Suriye'nin güneyinde bulunan ÖSO askerlerine komuta eden ve
muhaliflerin askeri konseyinde başkan yardımcısı olarak da görev yapan
Yarbay Zamel, ordu saflarına geri dönmeye ve Ulusal Uzlaşma Bakanlığı
ile işbirliği yapmaya karar verdiklerini bildirdi.
Toplantıya Rus, İran ve Çin büyükelçilerinin de katıldığı belirtildi.
Bunun üzerine ÖSO da, "Zamel'in muhaliflerin içine sokulmuş ajanlardan
biri olduğu" ya da "Taraf değiştirmeye zorlandığı" gibi iddialarda
bulundu.
(afp-russia today)

YORUM YAZIN