Esenyurt'taki Yangından Kurtulan İşçiler Anlatıyor: İnşaat Denetlenir Çadır Alanı Denetlenmezdi
11 Mart akşamı, 11 işçinin yaşamına mal olan bir facia yaşandı. Marmara Park AVM inşaatında çalışan taşeron işçilerin kaldığı çadırda çıkan yangın, 11 işçi hayatını kaybetti.
Olaydan sağ kurtulan işçiler, katliamın nasıl yaşandığını ETHA'ya anlattı. İsmini açıklamayan bir işçi, "Hayvan gibi doldurdular bizi buraya" dedi, çadır alanının denetlenmediğini belirtti. İşçi, "İnşaatta güvenlik sıkıdır. Emniyetini, baretini takmadan inşaata koymazlar, iş güvenliği var. Orada 100 lira, 100 lira ceza yazıyor, burada yazmaz" diyerek tepki gösterdi.
Görüştüğümüz tüm işçiler, kış soğunda işçilerin çadırda yatırıldığına dikkat çekerek, çadır alanı için şunları kaydetti: "Burada yemek yiyorsun, alt tarafında tuvalet, üst tarafında tuvalet. İki tuvaletin arasına yemekhane yapmışlar orada yemek yiyorsun."
Yönetmeliğe göre çadırda kalmalarının yasak olduğunu hatırlatan işçiler, şunları söyledi: "Çadır yasak olduğu halde, 4-5 kişinin yatması gereken yerde 30-40 kişi yatırıyorlar. Sonucu da bu oluyor. Çok dile getirdik, kalfalar da, ustalar da hepsi biliyor."
Yangın çıkan çadırın yanındaki çadırda kalan işçi, olayı şöyle anlattı: "2 dakikada yandı. 'Yangın var' dediler, dışarı atladım. Baktım 1. koğuş yanmış, 2. ve 3. tutuşmaya başlamış. Eğer yemekhane de yansa, tüpler patlasa, hepimizi havaya uçururdu."
Başka bir işçi ise yangın anındaki çaresizliği şöyle dile getirdi: "Bağırtılarını duyduk ama elimizden bir şey gelmedi, alevlerden yaklaşamadık ki..."
Olaydan sağ kurtulan işçiler, katliamın nasıl yaşandığını ETHA'ya anlattı. İsmini açıklamayan bir işçi, "Hayvan gibi doldurdular bizi buraya" dedi, çadır alanının denetlenmediğini belirtti. İşçi, "İnşaatta güvenlik sıkıdır. Emniyetini, baretini takmadan inşaata koymazlar, iş güvenliği var. Orada 100 lira, 100 lira ceza yazıyor, burada yazmaz" diyerek tepki gösterdi.
Görüştüğümüz tüm işçiler, kış soğunda işçilerin çadırda yatırıldığına dikkat çekerek, çadır alanı için şunları kaydetti: "Burada yemek yiyorsun, alt tarafında tuvalet, üst tarafında tuvalet. İki tuvaletin arasına yemekhane yapmışlar orada yemek yiyorsun."
Yönetmeliğe göre çadırda kalmalarının yasak olduğunu hatırlatan işçiler, şunları söyledi: "Çadır yasak olduğu halde, 4-5 kişinin yatması gereken yerde 30-40 kişi yatırıyorlar. Sonucu da bu oluyor. Çok dile getirdik, kalfalar da, ustalar da hepsi biliyor."
Yangın çıkan çadırın yanındaki çadırda kalan işçi, olayı şöyle anlattı: "2 dakikada yandı. 'Yangın var' dediler, dışarı atladım. Baktım 1. koğuş yanmış, 2. ve 3. tutuşmaya başlamış. Eğer yemekhane de yansa, tüpler patlasa, hepimizi havaya uçururdu."
Başka bir işçi ise yangın anındaki çaresizliği şöyle dile getirdi: "Bağırtılarını duyduk ama elimizden bir şey gelmedi, alevlerden yaklaşamadık ki..."

YORUM YAZIN