Taşeron sağlık işçileri: Hayır
Taksim’de buluşan DİSK / Dev Sağlık-İş üyeleri 12 Eylül’deki referandumda ‘Hayır’ diyeceklerini söyledi. İşçiler, kendilerini güvencesizliğe, açlığa mlahkum edenlere ‘Evet’ demeyeceklerini belirtti
Bugün (14 Ağustos) Taksim Tramvay Durağı’nda buluşan Dev Sağlık-İş üyesi işçiler, 12 Eylül’de yapılacak olan anayasa değişikliği referandumunda ‘Hayır’ diyeceklerini söylediler.
"Yalanlarına kanmıyoruz, taşerona, güvencesizliğe, sendika düşmanlığına referandumda ‘hayır’ diyoruz" pankartı açan işçiler Galatasaray Meydanı’na doğru sloganlarla yürüyüşe geçti. Eylemi çevredikiler de alkışlarıyla destekledi.
Dev Sağlık-İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu
Galatasaray Lisesi önüne gelindiğinde Dev Sağlık-İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu bir konuşma yaparak referandumda neden ‘Hayır’ diyeceklerini anlattı. Çerkezoğlu, anayasa paketinin sermayenin ve AKP’nin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulduğunu belirtti ve değişiklik paketinin emekçiler lehine hiçbir hüküm içermediğini söyledi.
Çerkezoğlu son olarak demokratik bir anayasanın ancak ve ancak üretenler tarafından, Türkiye halkları tarafından emeğin disipliniyle yazılabileceğini söyledi ve sözü, Koşuyolu Hastanesi’nde direnerek işlerine geri dönen işçilere bıraktı.
Kartal Koşuyolu Hastanesi’nde, Tekel işçilerine destek için eylem yaptıkları için işten atılan ve 36 günlük direnişin sonunda işine geri dönen işçilerden Ziya İncedere konuştu. İncedere yanına çocuklarını da alarak yaptığı konuşmasında “Beni işten çıkararak 36 gün boyunca hastanenin kapısında beklemeye zorlayanlara ‘Evet’ dermiyim” dedi.
İncedere’nin konuşmasının ardından basın açıklaması okundu. Açıklamayı okuyan Funda Keleş, güvenceli iş hakkı tanınmayan Çukurova, Uludağ ve Dicle Üniversitesi hastanelerindeki taşeron sağlık emekçilerinin referandumda ‘Hayır’ diyeceğini söyledi.
Taşeron işçiler ‘Hayır’ diyor
Keleş, sendika üyesi olduklar için işten çıkarılan Kızılay sağlık işçilerinin ve aynı şekilde işten çıkarılmaya çalışılan Kocaeli Üniversitesi Hastanesi, Mersin Toros ve Okmeydanı hastanelerindeki taşeron sağlık emekçilerinin de, başhekim ve taşeron şirket zoruyla başka sendikalara üye olmaya zorlanan Samsun Gazi Devlet Hastanesi'ndeki taşeron sağlık emekçilerinin de referandumda 'Hayır' diyeceğini belirtti.
Funda Keleş, AKP'nin, anayasa değişikliği ile kamu emekçilerinin grev ve toplu sözleşme hakkını Kamu Görevlilieri Hakem Kurulu’na devrederek yoksaymaya çalıştığını ifade etti.
"Bu oyuna gelmiyoruz" diyen Keleş, AKP’nin eşitlikten dem vurduğunu belirterek AKP’lilerin "En az üç çocuk yapın!", "Kadınla erkek hiç eşit olur mu?" sözlerini hatırlattı.
AKP'nin anayasa değişikliğini anti demokratik uygulamaların, Kürt sorununda savaş politikalarının, güvencesizleştirme ve piyasalaştırma politikalarının kalıcılığını ve devamlılığını sağlamak için gündeme getirildiğini söyleyen Keleş, "Sandıktan 'Hayır' çıkartmak hepimizin görevidir" diyerek sözlerini bitirdi. Basın açıklamasının ardından eylem son buldu.
Emeğin birliğine 'Evet', yandaş anayasaya ve yandaş sendikaya ‘Hayır’
Eylem sırasında Sendika.Org’a konuşan Dev Sağlık-İş üyesi Gürsel Kaya, 12 Eylül anayasasının daha gericisi yapıldığını ve emekten yana olmayan bir anayasa olduğu için ‘Hayır’ dediğini söyledi. Kaya anayasayı “dışı şekerli içi acı” diyerek tarif etti ve anayasa değişikliği paketinde yer alan, işyerine birden çok sendikayı getirmenin iş barışını bozacağını belirtti. Bu durumu emekçilerin gücünü kırmaya yönelik bir çaba olarak değerlendiren Kaya, birden çok sendikanın emekçileri yandaş sendikaların güdümüne sokmak anlamına geldiğini söyledi..
Taşeronlaştırmaya karşı mücadele ettiklerini belirten Kaya, taşeron sisteminin emekçileri daha ucuza ve daha çok çalıştırmak için getirildiğini söyledi. Kaya son olarak şunları söyledi: “Dört kişilik ailenin asgari geçimi için açlık sınırının 850 lira; yoksulluk sınırının da 2.700 lira ancak emekçiye 550 – 600 lira verip açlığa mahkum ediyorlar. Bunlara karşıyız ve anayasa paketi bunlara dokunmuyor aksine emekçilerin haklarını kısıtlıyor. Emeğin birliğine ‘Evet’, yandaş sendika ve anayasaya ‘Hayır’ diyoruz.”
“Kafa karışıklığını dağıtacağız”
İşçilerden Hamit Çiçekli, çalıştığı yerde AKP’ye önceden oy verenlerin genelde ‘Evet’ dediğini söyledi. Medyanın yoğun propagandasının insanların kafasını karıştırdığını belirten Çiçekli “Sendikamızın tavrını destekliyoruz” dedi ve insanların kafa karışıklığını gidermek için ellerinden geleni yapacaklarını söyledi. ‘Yetmez ama evet’ yaklaşımını sorduğumuzda “Bizi bağlayan bir yaklaşım değil” cevabını aldık.
Sendika.Org
Bugün (14 Ağustos) Taksim Tramvay Durağı’nda buluşan Dev Sağlık-İş üyesi işçiler, 12 Eylül’de yapılacak olan anayasa değişikliği referandumunda ‘Hayır’ diyeceklerini söylediler.
"Yalanlarına kanmıyoruz, taşerona, güvencesizliğe, sendika düşmanlığına referandumda ‘hayır’ diyoruz" pankartı açan işçiler Galatasaray Meydanı’na doğru sloganlarla yürüyüşe geçti. Eylemi çevredikiler de alkışlarıyla destekledi.
Dev Sağlık-İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu
Galatasaray Lisesi önüne gelindiğinde Dev Sağlık-İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu bir konuşma yaparak referandumda neden ‘Hayır’ diyeceklerini anlattı. Çerkezoğlu, anayasa paketinin sermayenin ve AKP’nin ihtiyaçları doğrultusunda oluşturulduğunu belirtti ve değişiklik paketinin emekçiler lehine hiçbir hüküm içermediğini söyledi.
Çerkezoğlu son olarak demokratik bir anayasanın ancak ve ancak üretenler tarafından, Türkiye halkları tarafından emeğin disipliniyle yazılabileceğini söyledi ve sözü, Koşuyolu Hastanesi’nde direnerek işlerine geri dönen işçilere bıraktı.
Kartal Koşuyolu Hastanesi’nde, Tekel işçilerine destek için eylem yaptıkları için işten atılan ve 36 günlük direnişin sonunda işine geri dönen işçilerden Ziya İncedere konuştu. İncedere yanına çocuklarını da alarak yaptığı konuşmasında “Beni işten çıkararak 36 gün boyunca hastanenin kapısında beklemeye zorlayanlara ‘Evet’ dermiyim” dedi.
İncedere’nin konuşmasının ardından basın açıklaması okundu. Açıklamayı okuyan Funda Keleş, güvenceli iş hakkı tanınmayan Çukurova, Uludağ ve Dicle Üniversitesi hastanelerindeki taşeron sağlık emekçilerinin referandumda ‘Hayır’ diyeceğini söyledi.
Taşeron işçiler ‘Hayır’ diyor
Keleş, sendika üyesi olduklar için işten çıkarılan Kızılay sağlık işçilerinin ve aynı şekilde işten çıkarılmaya çalışılan Kocaeli Üniversitesi Hastanesi, Mersin Toros ve Okmeydanı hastanelerindeki taşeron sağlık emekçilerinin de, başhekim ve taşeron şirket zoruyla başka sendikalara üye olmaya zorlanan Samsun Gazi Devlet Hastanesi'ndeki taşeron sağlık emekçilerinin de referandumda 'Hayır' diyeceğini belirtti.
Funda Keleş, AKP'nin, anayasa değişikliği ile kamu emekçilerinin grev ve toplu sözleşme hakkını Kamu Görevlilieri Hakem Kurulu’na devrederek yoksaymaya çalıştığını ifade etti.
"Bu oyuna gelmiyoruz" diyen Keleş, AKP’nin eşitlikten dem vurduğunu belirterek AKP’lilerin "En az üç çocuk yapın!", "Kadınla erkek hiç eşit olur mu?" sözlerini hatırlattı.
AKP'nin anayasa değişikliğini anti demokratik uygulamaların, Kürt sorununda savaş politikalarının, güvencesizleştirme ve piyasalaştırma politikalarının kalıcılığını ve devamlılığını sağlamak için gündeme getirildiğini söyleyen Keleş, "Sandıktan 'Hayır' çıkartmak hepimizin görevidir" diyerek sözlerini bitirdi. Basın açıklamasının ardından eylem son buldu.
Emeğin birliğine 'Evet', yandaş anayasaya ve yandaş sendikaya ‘Hayır’
Eylem sırasında Sendika.Org’a konuşan Dev Sağlık-İş üyesi Gürsel Kaya, 12 Eylül anayasasının daha gericisi yapıldığını ve emekten yana olmayan bir anayasa olduğu için ‘Hayır’ dediğini söyledi. Kaya anayasayı “dışı şekerli içi acı” diyerek tarif etti ve anayasa değişikliği paketinde yer alan, işyerine birden çok sendikayı getirmenin iş barışını bozacağını belirtti. Bu durumu emekçilerin gücünü kırmaya yönelik bir çaba olarak değerlendiren Kaya, birden çok sendikanın emekçileri yandaş sendikaların güdümüne sokmak anlamına geldiğini söyledi..
Taşeronlaştırmaya karşı mücadele ettiklerini belirten Kaya, taşeron sisteminin emekçileri daha ucuza ve daha çok çalıştırmak için getirildiğini söyledi. Kaya son olarak şunları söyledi: “Dört kişilik ailenin asgari geçimi için açlık sınırının 850 lira; yoksulluk sınırının da 2.700 lira ancak emekçiye 550 – 600 lira verip açlığa mahkum ediyorlar. Bunlara karşıyız ve anayasa paketi bunlara dokunmuyor aksine emekçilerin haklarını kısıtlıyor. Emeğin birliğine ‘Evet’, yandaş sendika ve anayasaya ‘Hayır’ diyoruz.”
“Kafa karışıklığını dağıtacağız”
İşçilerden Hamit Çiçekli, çalıştığı yerde AKP’ye önceden oy verenlerin genelde ‘Evet’ dediğini söyledi. Medyanın yoğun propagandasının insanların kafasını karıştırdığını belirten Çiçekli “Sendikamızın tavrını destekliyoruz” dedi ve insanların kafa karışıklığını gidermek için ellerinden geleni yapacaklarını söyledi. ‘Yetmez ama evet’ yaklaşımını sorduğumuzda “Bizi bağlayan bir yaklaşım değil” cevabını aldık.
Sendika.Org

YORUM YAZIN