Öcalan 'Tek Muhatap Benim' Dedi BDP de Onayladı
İmralı'da bulunan Abdullah Öcalan'ın, Kürt sorununun çözümünde devletin muhatabının Kandil olmadığını belirterek, "Tek muhatap benim, ben kefilim" dediği öğrenildi.
İmralı’da hapis cezasını çeken Abdullah Öcalan’la geçen hafta görüşen kardeşi Mehmet Öcalan, açıklamalarda bulundu. Hürriyet gazetesine konuşan Mehmet Öcalan, şu ifadeleri kullandı:
“Ağabeyim ‘Devlet samimi olursa bu sorunlar çözülür. Bunu kimse çözemez, ben çözerim. Sorun ağır sorundur. Yani devlet isterse bu meseleyi çözer, kiminle kavga ettiyse onunla barışmalı. Birileri belki iyi niyetli olabilir ama sorunu çözemez, ben çözerim’ dedi. Ağabeyim, çözüme katkı sunmak istiyor ve ölümleri engellemek istiyor. Kendisi, taraflı konuşmadı, ne devlet tarafından ne PKK tarafından konuştu. Kendisi sadece gerçekleri konuştu. Tarafsız bir konuşma yaptı. ‘Suç ortada varsa tek taraf suçlu değildir’ dedi. PKK’ya da ‘Gerçekçi olun’ mesajı yolladı; ‘Her şeyden önce gerçekçi olunmalı. Kandil gerçekçi olmalı’ dedi. Abdullah Öcalan, Türklerle Kürtler arasında bir köprü ve bazı eller bu köprüyü yıkmak istiyor. Kürt milliyetçileri de Türk milliyetçileri de Öcalan’ı tasfiye etmek istiyor. Kendisinin değerlendirmesi de ‘Devlet gerekeni yaparsa diğer taraf (PKK) kolay benim için’ yönünde. Bana söylediği diğer önemli konu da şu: ‘Ben PKK’yı ikna edecek adamım. Devlet samimi olursa PKK’ya silah bırakmak da dahil olmak üzere her şeyi yaparım. Projeler kafamda hazır. Süreç sabote edilmemelidir, eğer bir şeyler olacaksa devlet içinde de PKK içinde de süreci boşa çıkarmak için adım atacaklar olacaktır. Buna izin verilmemeli ve dikkatli olunmalıdır.’ Benim anladığım kadarıyla yeni bir proje bu. Sağlığını iyi gördüm. Saçlı ve sakallıydı. Ancak fiziki olarak kendisini iyi gördüm. Sağlığıyla ilgili bir sorun görmedim. Geçen seneye göre gayet iyiydi.”
Kışanak: Muhatap Öcalan
BDP Genel Başkan Yardımcısı Gültan Kışanak Siirt'te yaptığı açıklamada muhabaın Abdullah Öcalan olduğunu söyledi. Kışanak'ın açaıklaması şöyle;
"Bu sorun; Kürt halkını ve onun iradesini, Kürt halk önderi sayın Abdullah Öcalan'ı muhatap kabul ederek çözülecek bir sorundur. Başbakan çok önemli bir itirafta bulundu. Dedi ki; 'Görüşmeleri biz kestik.' Bu sözler şimdiye kadar bu akan kanın sorumlusu olduğunu kabul etmektir. Kürt halkı masadadır, Kürt halkı masayı terk etmedi. Kürt halkının talepleri de masadadır. Özgürlük istedik, çözüm yöntemleri de masadadır. İstiyorlarsa buyursunlar masaya otursunlar. İstemiyorlarsa gölge etmesinler başka ihsan istemez.

YORUM YAZIN