Header Ads

Bülent Arınç: "Başbakanımız Neden Yumruk Atsın? Yusuf Yerkel'in Sağlık Raporu Trajikomik"


Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bakanlar Kurulu sonrasında basın açıklaması yaparak, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını değerlendirdi.

Soma'da yere düşen bir kişiye tekme atarken görüntülenen ve 7 günlük iş göremez raporu alan Başbakanlık Müşaviri Yusuf Yerkel'in durumuna ilişkin bir soruya Arınç, "Ben de o görüntüleri izledim. Herhalde bizim çok arakamızdaydı o olaylar. Ben onu görmedim. Çıplak gözle baktığım zaman, bu fotoğrafta veya videoda, yerde birisi var. İki tane özel harekatçı veya emniyet mensubu, onu yere yatırmışlar, etkisiz hale getirmişler. İsminden bahsettiğiniz kişi onu tekmeliyor. Bu çok feci bir olay, yerindedir diyecek halim yok. Zaten polis etkisiz hale getirmiş, yerde olan bir insana niçin tekme atılır. Atılmaması lazım. Taşıdığı sıfat itibariyle böyle bir şeyi düşünmemek lazım. Kendisi keşke böyle bir şey olmasaydı diye açıklama yapmış. Olayı tasvip etmiyorum, savunacak durumda değilim. Kim olursa olsun" diyerek yaşanan olaya tepki gösterdi.

"BAŞBAKANLIK MÜSTEŞARLIĞI BU OLAY VE KİŞİYLE İLGİLİ OLARAK, İDARİ BİR SORUŞTURMA YAPARSA"
"Arınç, "Yerde yatan bir kişiye tekme atmış, eğer o kişi şikayet ederse, bu bahsettiğiniz kişi hakkında bir adli soruşturma yapılabilir. Darp tekmelemek diyoruz. İdari bakımdan ne yapılabilir. Bunu yapmaması gerekir. Niçin yapmıştır? Bu da bir idari soruşturmaya konu olabilir. İdari soruşturma sonucunda da elbette bunu atayan makam, kendisi hakkında bir işlem yapabilir. Başbakanlık müsteşarlığı, bu olay ve kişiyle ilgili olarak, idari bir soruşturma yaparsa, bunun sonuncunda sayın Başbakanımız da müsteşarlıkta, mutlaka gerekeni yapacaktır" ifadelerini kullandı.

"RAPOR KONUSU TRAJİKOMİK BİR OLAY"
Başbakanlık Müşaviri Yusuf Yerkel'in 7 günlük iş göremez raporunu değerlendiren Arınç, "Rapor konusu trajikomik bir olay. Herhalde tekmelerken, ayak bileğini burkmuş olmalı diye düşündüm. Elbette hükümet tabibine veya bir hastaneye giderseniz, ayağımda bir şişlik var buna bir bakın derseniz, ödem der…ona göre bir rapor verir. Ben burada doktoru suçlayamam. İçinizden birisi de herhangi bir şikayet ile gitse, belirtilere göre, iş görmezlik raporu veya şunları tespit ettim 2 günde iyileşir der. Avukatlık günlerimizden hatırladığım budur. Burada, olaydan sonrasına dair bir rapor verildiği anlaşılıyor. Yani tekmeyi atmış, daha sonra da, ayağında herhangi bir arıza oluşmuş. Bir çekişme bir kavga olmuş olsaydı, o sırada kendisi de darp edilmiş veya yaralanmış olsaydı o zaman adli bir konu olurdu. Kim kime neden vurmuş. Bunu inceleme ihtiyacı hissederdik. Ama galiba rapor içeriği ve kendi beyanıyla da bundan sonra olayın arızanın meydana geldiğini söylüyor. Onun için bundan bahsetmemize bile gerek yok" açıklamasında bulundu.

"GÖREBİLDİĞİM KADARIYLA BAŞBAKANIMIZ KİMSEYE YUMRUK ATMADI"
Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bakanlar Kurulu sonrasında basın açıklaması yaparak, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını değerlendirdi.

Arınç, Başbakan Erdoğan'ın Soma'daki maden ocağı kazasından sonra ilçeyi ziyaret etmesi sırasında yaşanan 'yumruk' tartışmalarıyla ilgili değerlendirmelerde bulundu.

Başbakan Erdoğan'ın kimseye yumruk atmadığını söyleyen Arınç, "Başbakanımız Belediye önünde bir konuşma yaptı. Konuşmaya başladı ki yuh sesleri "hükümet istifa" sesleri geldi. Başbakanımız "Ben sizin acınızı paylaşmaya geldim, siyaset yapmaya gelmedim" dedi. Daha sonra Akhisar'a gitmek üzere araca bindik. Orada el sallayanlar oldu, alkışlayanlar oldu. Araçla giderken Başbakan, "Onlarla selamlaşacağım" dedi. İnsanlar mutlu oldu. O insanların yanında yuhalayanlar oldu. Başbakan "İstifa et" diyenlerin yanına gitti. "Ben neden istifa edeyim" dedi. Kızlar mahcup oldu Orada abartanlar oldu. Başbakan'ın "Neden katil olayım ben" dediğini duydum. Kızlarla konuştu. Sola doğru yalpalanma oldu. Saldırgan bazı kişiler gördüm. Sola doğru bir geçiş oldu. Orada bir market varmış, Başbakanımız markete girdi. 7-8 kişi bir markete doğru süratle girdiler. Ben biraz geride kaldım. Görebildiğim kadarıyla Başbakanımız kimseye yumruk atmadı. Yumruk atıldığını söyleyen kişi de 4. kez ifadesini değiştirdi. Ne kadar itibar edilir? Başbakanımızın yumruk attığını görmedim. O görüntülere bakarken yapılan yorumlarda, yanlışlıklar yapıldı. Bir ülkenin ismini zikrederek Başbakanımızın 'filanın filanı' diye bir beyanı var. Yemin ederim ki böyle bir cümlesini de duymadım. Orada birinin elini tutmak için elini uzatmış olabilir mi? Bir ihtimal olabilir. Bir başbakanın nasıl yumruk atabileceğini nasıl düşünebilirsiniz. Hangi ülkenin Başbakanı bunu yapabilir. Bizim Başbakanımız neden böyle bir şey yapsın? Oraya kimseyi yumruklamak için gitmedik" açıklamasında bulundu.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.