"Türkiye İnternete Savaş Açıp, Dünya İnternetine Kural Koymaya Çalışıyor"
Alternatif Bilişim Derneği, Ankara Barosu Bilişim Hukuku Komisyonu, Demokrat Bilgisayar Mühendisleri, Linux Kullanıcıları Derneği, İnternet Teknolojileri Derneği'nin de aralarında olduğu örgütler, İnternet Haftasına ilişkin basın toplantısı düzenledi.
Elektrik Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi'nde basın toplantısı düzenledi. Örgütler, İnternet Haftası dolayısıyla 7 ve 20 Nisan tarihleri arasında etkinlikler yapılacağını duyurdu.
Örgütler adına açıklama yapan Mustafa Akgül, İnternet Haftası'nda, toplumda, internet kültürünü yaymak, internet bilincini yaratmak, tanıtmak, büyütmek, yeni projeler başlatmak, sorunları ve çözüm yollarını tartışmayı amaçladıklarını söyledi. İnternetin bilgi toplumunun aracı olduğunu ifade eden Akgül, “İnternet insanların ifade özgürlüğüdür. Bu neden internet erişimi, temel bir insan hakkı olarak anayasalara girmeye, hükümet programlarına alınmaya başlanmıştır" dedi.
Dünyada 2.7 milyar internet kullanıcısının olduğunu bildiren Akgül, 998 milyon kayıtlı bilgisayar, 959 milyon web, trilyon ölçüsünde web sayfası olduğunu tahmin ettiklerini belirtti.
'TÜRKİYE'DEN DÜNYA İNTERNETİNE SAVAŞ AÇMIŞ'Türkiye'de ise 30- 35 milyon civarında internet kullanıcısının olduğunu kaydeden Akgül, internet yasaklarına değindi. Akgül, şunları söyledi: "Ülkemiz adeta internete savaş açmıştır. Buradan dünya internetine kural koymaya çalışıyoruz. Bunun uluslararası forumlarda görüşlerimizi savunarak değil, kendi yasalarımıza bile aykırı idari mahkeme kararlarıyla yapmaya çalışıyoruz."
Halkın bilgi teknolojisi konusunda kendisini geliştirmesinin önemli olduğunu vurgulayan Akgül, Milli Eğitim Bakanlığı'nın temel bilişim derslerini zorunlu ve kapsamı geniş hale getirmesi gerektiğini söyledi. Akgül, “Bilişim sektörünün ülkemiz için öncelikli bir sektör olması gerektiğinden, bilişim uzmanları yetiştirmek ulusal hedeflerimizden birisi olmalıdır" dedi.
KELEŞ: CİDDİ TEHLİKE İLE KARŞI KARŞIYAYIZAlternatif Bilişim Derneği Başkanı Ali Rıza Keleş, "Türkiye devleti internet ile savaş halinde" diyerek, hala internet erişiminin halkın yasal bir hakkı olduğuna dair yasaların çıkarılmadığına dikkat çekti. Keleş, bir çok konuda kendisiyle övünen Türkiye'nin, bilişim alanında yatırım yapmadığını, bilişimin istatistiklerde sürekli gerilediğini aktardı.
TİB'in yaptığı açıklamalara da değinen Keleş şunları söyledi: "TİB internet sitelerini tamamıyla kapatmayacağını, tek tek sayfaları kapatacağını açıklamıştı. İnterneti tamamıyla yasaklamak istiyorlarsa bu duvarları biraz daha kalınlaştıracaklar. Hükümetler teknik olarak siteleri kaldıramadıkları için bizim trafiğimizi, bizim mahrem alanlarımızı açmak durumunda kalacaklar. Dolayısıyla çok ciddi bir tehlike ile karşı karşıyayız."
Başbakan'ın YouTube'a erişimin kaldırılmasının ardından yaptığı açıklamada, “Anayasa Mahkemesi'nin kararına saygı duymuyorum" dediğini hatırlatan Keleş, "Biz ne söylersek söyleyelim, söylediklerimizden ders çıkartmayan bir Başbakan ve hükümet var karşımızda" diye konuştu.
Türkiye'de sadece bir kaç erişim sağlayıcısı tekelinin çalıştığını ifade eden Keleş, "Türkiye yıllardır bilgilere daha çabuk erişmek için bu sistemin böylece davam etmesini istiyor. Bunlar Türkiye'deki bilişim teknolojisinin önünde büyük bir engel. Bizi dünyadan koparan, bizi Türkiye'deki iç ağa mahkum eden uygulamalar" dedi.

YORUM YAZIN