Header Ads

Fabrika İşgalinin 16. Gününde Olan Greif İşçileri: "Taşeron Kalkmadan Eylem Bitmez"


Fabrika işgallerinin 16. gününde olan Greif işçilerinden kadınlar: "Taleplerimiz kabul edilmeden, taşeron çalışma kalkmadan eylem bitmez."

Greif Fabrikası'nda taşeron çalışmaya karşı insanca yaşam ve çalışma koşulları için başlatılan işgal eylemi, bugün 16. gününde.

Direnişin en önünde kadın işçiler yer alıyor.

Kadın işçiler, fabrikayı neden işgal ettiklerini ve kamuoyundan ne beklediklerini ETHA'ya anlattı.

Düşük ücretten sosyal hakların gasbına kadar taşeron çalışmanın sonuçlarına dikkat çeken kadın işçiler, fazla mesailerinin dahi ödenmediğini anlattı.

Kadın işçiler, fabrikada tüm işçiler üzerinde baskı olduğunu ancak taşeronda çalışan arkadaşları üzerindeki baskıların daha yoğun olduğunu belirtti.

BASKI, TEHDİT VE RÜŞVET
Baskıların şimdi de üyesi oldukları Tekstil Sendikası'ndan istifa etmeleri için artırıldığına dikkat çeken işçiler, "Sürekli, evimize tebligatlar, telefonlarımıza mesajlar geliyor, 'Yaptığınız yasal değildir, bir an önce fabrikayı boşaltın' diye. Polisler kapıya gelip gidiyor" dedi.

Kadın işçiler ayrıca patronun kendilerini, "Sendikadan istifa et, 4 milyar maaş vereceğim" diyerek satın almaya çalıştığını anlattı ve ekledi: "Böylesi bir teklifi kabul etmedik, asla da kabul etmeyeceğiz."

'SENDİKAMIZ BİZE SAHİP ÇIKMALI'
Kamuoyundan gördükleri desteği sendikalarından alamadıklarını anlatan işçiler, "Sendikamız, bize, üyelerine sahip çıksın, istiyoruz. Sendika başkanı 10. günde gelebildi. Birçok vaatte bulundular ama bir şey olmadı" diye tepkilerini dile getirdi.

'KREŞ DE İSTİYORUZ'
200'e yakın kadın işçinin çalıştığı fabrikada, kreş yok. Kadın işçiler, fabrikada bir kreşin açılmasını da istiyor, "Çoğu arkadaşımızın çocukları var. Çalışmak için çocuklarını bir yere bırakmak zorunda kalıyorlar. Çalışmayı bıraksalar, geçim sorunu yaşıyorlar" dedi.

Fabrikada, 16 gündür üretim yapılmıyor. İşçiler kurdukları komiteler ile günlük yaşamı düzenliyor. Üretim araçlarına zarar vermemeye dikkat gösteren işçiler, "Hem kendimizi hem de fabrikayı koruyoruz" dedi.

Haklarını almakta kararlı görünen kadın işçilerin son mesajı: "Taleplerimiz kabul edilmeden, taşeron çalışma kalkmadan eylem bitmez."

NE OLMUŞTU?
Esenyurt-Hadımköy ve Ümraniye-Dudullu'da kurulu olan Greif (Sunjüt) Çuval Fabrikası'nda toplam bin 500 işçi çalışıyor. Bu işçilerin 500'ü kadrolu, bini taşeron.

İşyeri işgaline katılan işçi sayısı ise 600'ün üzerinde. Bu işçilerin 500'e yakını Hadımköy'deki fabrikada bulunurken 100'e yakını da Dudullu'daki fabrikada eylemdeler.

İşyerinde örgütlü olan DİSK'e bağlı Tekstil İşçileri Sendikası'nın fabrikada 600 civarında üyesi bulunuyor.

DİSK/Tekstil, 8 Kasım 2013 tarihinde TİS yetkisi aldı. Aynı gün "üretim daralması" gerekçe gösterilerek bir işçi işten çıkartıldı. Hem Hadımköy hem de Dudullu'da işçiler bunun için eylem yaptılar. Patron, işyerine sendikanın girmesini kabul ettiğini, ama bu işçinin işe geri alınamayacağını söyledi. 8 saatlik bir iş bırakma gerçekleşti.

10 Şubat'ta başlayan TİS görüşmelerinde, talepler kabul edilmeyince fabrikada işgal eylemi başladı.

İşçiler, taşeron çalışma ile performansa dayalı prim uygulamasına son verilmesini istiyor. Seyyanen 150 TL. bir iyileştirme yapılmasını ve bunun üzerine de ilk 6 ay için yüzde 30 zam ile 4 ikramiye taleplerini dile getirdi.

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.