Hasta Tutuklu Burcu Koçlu'ya Özgürlük: %52 Engelli Raporu Olmasına Rağmen Cezaevinde Tutuluyor
Gezi Parkı eylemlerine katıldığı gerekçesiyle tutuklanan Burcu Koçlu, yüzde 52 engelli raporu olmasına ve çok sayıda ilaç kullanmak zorunda bulunmasına rağmen cezaevinde tutuluyor.
Koçlu’nun görüşçüsü olmak için cezaevi idaresine başvurduğunu söyleyen Ayla Subaşı ise bunun keyfi olarak engellendiğini belirtti.
İzmir’de 5 Temmuz günü yapılan operasyonda Gezi Parkı direnişine destek verdiği için tutuklanıp Aliağa Şakran Kadın Cezaevine gönderilen BDSP üyesi Burcu Koçlu, yüzde 52 engelli raporu olmasına rağmen cezaevinde tutuluyor.
"CEZAEVİ KOŞULLARINDA YAŞAMASI ÇOK ZOR"
Koçlu'nun annesi Fatma Koçlu da kızının sağlığı için çok endişeli. 2007 yılında ameliyat olan kızının göğüs kafesinin açıldığını bu nedenle göğüsüne alacağı en ufak darbede bile ölüm riskinin bulunduğunu belirten anne Koçlu şunları söyledi:
"Kızım günlük kortizon kullanmak zorunda. Hastalığından kaynaklı depresyon ve kriz nöbetleri geçiriyor. Çok fazla kapalı yerlerde kalamıyor. Evde bile 'Nefes alamıyorum' deyip balkona çıkardı hemen. Sabah akşam mutlaka yanında oluyoruz. Çünkü krizi başladığı anda hastaneye götürülmesi gerekiyor. Tuzsuz yemekler yemeli yoksa vücudu hemen şişmeye başlıyor. İlk hafta yemek konusunda çok sıkıntı yaşadık. Ben cezaevi müdürüne not bile gönderdim. Sonra yemekler bir nebzede olsun düzeldi ama yeterli değil. Bu koşullarda yaşaması çok zor. Hastalığı günden güne ilerliyor.
"BURASI ÇOK GRİ ANNE..."
En son geçen hafta pazartesi günü görüştüm. Bana 'Burası çok gri anne. Bana iki tane renkli ve çiçekli tülbent getir' dedi. Çok şaşırdım. Çünkü Burcu normalde renkli şeyler pek giymez. Psikolojisi gerçekten çok etkilenmiş. Benim kızım eline silah almadı. Sopayla palayla kimseyi kovalamadı. Kimsenin gözünü çıkarmadı. Sadece haklarını savunmak için sokağa çıktı. Ama kızım tutuklandı. Bende sokaktaydım. O zaman beni de tutuklasınlar. Hani herkesin Başbakanıydı?. Demek ki bizim değilmiş. Yok sayıyorlar bizi. Ama yok sayılmakla yok olmuyoruz. Herkes için adalet istiyorum."
Hasta tutsak Koçlu’nun durumuna ilişkin bilgi veren BDSP üyesi Ayla Subaşı ise Koçlu’nun 2007 yılında kas rahatsızlığından dolayı ameliyat olduğunu ve daha sonrasında bu ameliyattan kaynaklı kas rahatsızlığının devam ettiğini ifade ederek, “Bunun için ilaç kullanıyor. Günde 8 tane ilaç alıyor. İlaçların yan etkileri olarak da sinirleniyor, kapalı yerde kalamıyor” dedi.
KRİZE GİRME RİSKİ YÜKSEK
Cezaevinde uzun süre kullandığı ilaçlardan ötürü diyet uygulamasının yapılması gerekirken, yapılmadığını söyleyen Subaşı, “En başlarda Burcu’ya tuzlu yemekler verilmeye başlandı. Avukatın görüşmesi ve basında yer almasının sonucunda yeni yeni diyet yapılmaya başlandı. Ancak var olan sağlık koşulları cezaevinde kalmasına uygun değil. Krize girme riski çok yüksek. Gözaltlarında morarmalar oluyor” dedi.
Koçlu’nun yüzde 52 engelli raporu olduğunu belirten Subaşı, “İlk gözaltına alındığı zaman savcı bile kendisine ‘zaten senin taş atabilmen, gazlı bir ortamda bulunabilmen olanaklı değil’ demiş. Bunu demesine rağmen tutuklanıyor” ifadesinde bulundu.
‘KEYFİ BİR UYGULAMA’
Koçlu’nun görüş için kendisinin ismini yazdığını ifade eden Subaşı, “İlk ismimizi yazdırdıktan sonra, gittiğimizde Cezaevi yönetimi tarafından, adresimiz olmadığı için görüştürülmedik. Geçen hafta tekrar gittiğimizde bize görüşçülerin incelendiğini, araştırıldığını ve görüş için uygun oldukları taktirde görüş yapılabileceğimizi söylediler. Bu inceleme de bir hafta ya da bir ay sonra belli olacakmış. Aileyle görüşme yapılıyor, ama bizi almıyorlar. Normalinde böyle bir hakları yok. Tamamıyla keyfi bir uygulama. Bizim düşüncemiz şudur, Burcu ilk cezaevine girdiğinde diyet yemekleri verilemediği için müdürle tartışmaları olmuş. Diyet yemek verilmemesi halinde açlık grevine başlayacağını söylemiş. Biraz da bu durumdan dolayı bize ‘siz bunu yaptınız, biz de size bunu yaparız’ demek istiyorlar” diye belirtti.
(vatan/diha/başka haber)
.jpg)
YORUM YAZIN