Header Ads

Uzmanların 'İstanbul'un İdam Fermanı' Dediği Kanal İstanbul Projesinin Güzergahı Belli Oldu


Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın hazırladığı Kanal İstanbul projesinin güzergâhını içeren imar planına ulaşıldı.
Sabah gazetesinin haberine göre, Kanal İstanbul projesinin güzergahı belli oldu.

Plana göre 44 kilometre uzunluğundaki kanal, Yeniköy'den başlayıp, Sazlıdere Barajı'nı takip ederek Küçükçekmece Gölü'nden denize dökülüyor

Aylardır güzergâhıyla ilgili rivayetlerin dilden dile dolaştığı Kanal İstanbul'un kesin güzergâhı belirlenirken coğrafi koşullar gözönünde bulunduruldu. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, proje ile ilgili İmar Planı'nı bu doğrultuda hazırladı. Bakanlık planı ön inceleme için İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilgili kamu kurumlarına da gönderdi. Plan şu anda İBB İmar ve Şehircilik Daire Başkanlığı tarafından inceleniyor.

Belediye inceleme sonucunda Bakanlığa görüş bildirecek. Bakanlık kesin planı hazırlayıp imzaladıktan sonra planla ilgili olarak diğer belediyeler ve kamu kurumlarından da görüş alınacak. Ardından da plan, İBB ve ilçe belediyelerinde askıya çıkarılacak.

BARAJ VE GÖLDEN YARARLANILACAK

Plana göre Kanal İstanbul'un başlangıcı, 3. Havalimanı ile komşu olacak. Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin çoğunun hazineye ait olması ve kanal açılırken Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum düzeyde faydalanılacak olması.

Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nün dışında kalan alan 16 kilometrelik kısmında hafriyat çalışması yapılacak. İstanbul'un çılgın projesi kesin güzergâhı Yeniköy-Sazlıdere Barajı- Arnavutköy -Başakşehir - Küçükçekmece Gölü olacak. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kanal İstanbul projesi için geçtiğimiz Nisan ayında alt ve üst yapı projeleriyle ilgili belediyeler ve kurumlardan önümüzdeki 50-100 yıllık yaklaşım planlarını, projelerini ve çalışmalarını istedi. Bakanlığa ulaşan görüşler doğrultusunda 1/100.000 ölçekli imar planı yaptı. Planı, Bakanlığa bağlı Mekânsal Planlama Genel Müdürlüğü hazırladı.



ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA KOMŞU 

Plan ile Kanal İstanbul güzergâhı ve güzergâhta yapılacak yeni yerleşim birimleri, ticaret alanları ve turizm merkezleri ile rezerv alanları da belirlendi. İmar Planı'na göre Kanal, Kuzey'de Yeniköy'den başlayacak, 3. Havalimanı'na komşu olacak. 44 km uzunluğunda ve 200 metre genişliğinde olması planlanan Kanal'ın kuzey ve güney ucunda birer lüks marina kurulacak.

Bakanlığın, bu rotayı seçmesinin en önemli nedeni ise, kanal aksında bulunan arazilerin büyük bölümünün hazineye ait olması. Hazırlanan plandaki verilere göre kanalın geçtiği arazilerin büyük bölümü tarımda kullanılıyor. Projede Sazlıdere Barajı ve Küçükçekmece Gölü'nden maksimum fayda sağlanması da planlandı. Sazlıdere Barajı boydan boya kanalın içinde olacak.

Kirlilik sebebiyle tehlike alarmı verilen Küçükçekmece Gölü de kanal içinde yer alacak. Bu sayede istimlak bedeli ile diğer maliyetler daha düşük olacak. Güzergâhın bir diğer avantajı, yol üzerinde hiç orman arazisi bulunmaması. Kanal boyunca yoğun ve az yoğunlukta konutlar, ticaret alanları ve turizm merkezleri bulunacak.

Başbakan ve bakanlara dilekçe

Change.org’da “Kanal İstanbul” projesinin durdurulması için imza kampanyası başlatan Prof. Cemal Saydam, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’na “derhal iptal edilsin” çağrısında bulundu.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “çılgın proje” olarak açıkladığı, Kanal İstanbul için Prof. Saydam, “İkinci bir İstanbul Boğazı yaratıp etrafını ticaret merkezleri ve beton sitelerle doldurulmak için tasarlanmış bir nevi İstanbul’un idam fermanı” yorumunda bulundu.

Karadeniz ile Akdeniz arasındaki su dengesinin bozulacağına dikkat çeken Saydam şunları söyledi:

“Doğaya ait olmayan bu  yapay kanal, sadece yakın çevresini değil Çanakkale’den Karadeniz’e hem Türkiye’yi hem de Doğu Avrupa’yı olumsuz etkileyecek. Projenin hayata geçmesi ile Karadeniz’in soğuk ve tatlı olan suyu ile Akdeniz’den Marmara’ya, oradan da Karadeniz’e varan sıcak ve tuzlu su arasındaki denge ters düz olacak.”
Change.org’da başlatılan iptal kampanyası dilekçesinde şu ifadeler yer aldı:

“Karadeniz ile Marmara'yı birleştirmeyi amaçlayan ‘Kanal İstanbul’ projesi hakkında bu işin oşinografi uzmanları tarafından detaylı olarak dile getirilen ve basitçe bir havuz problemi ile anlatılan nedenlerden dolayı doğada geri dönüşü imkânsız olaylara neden olacağı anlaşılmaktadır.

İki denizi birleştirmeyi amaçlayan ancak konunun deniz bilimleri boyutu göz önüne alınmadan planlandığı anlaşılan ve dünyada sadece bize has olan bu ekosistemin bir daha geri dönüşü olmayacak şekilde tahrip edilmemesini ve uzmanların ifade ettiği gibi gelecek nesillere bir uluslararası çevre felaketi olarak yansımaması için projenin iptal edilmesini istiyorum.”

Change.org’daki kampanyaya imza atmak için tıklayınız…

Yeşiller ve Sol Gelecek’ten çağrı

Yeşiller ve Sol Gelecek Partisi (YSGP) Kanal İstanbul projesinin iptal edilmesi için hükümete çağrı yaptı. Karadeniz ve ekosistemin ortak bir doğal varlık olduğu vurgulandı.

Doğal dengenin yanı sıra ekosistem üzerinde yıkıcı etkiler taşıdığı belirtilen çağrıda İstanbul’un batısındaki orman alanlarının da tahrip edileceği belirtildi.

Projenin “dar görüşlü ve sorumsuz” bir niteliğe sahip olduğu söylenerek, sadece Türkiye’nin değil komşu ülkelerin de etkileneceğine dikkat çekildi.

(sabah/başka haber/t24)

1 yorum:

  1. Kanuni Sultan Süleyman'ın hayali olan, Mimar Sinan'ın çizdiği Çılgın Projeyi; TÜRKİYE CUMHURİYETİ yapacak. Yıllarca İngiliz Suveyşten, dünya her kanaldan gemilerden milyar dolarlar kazanırken. Türkiyeye yıllarını kaybettirenlere yazıklar olsun. Almanya ve İngilterenin çıkarları gidiyor. Paniklediler. Yeter artık bu milletin ayağına pranga vurmayın. Çekilin kenara Osmanlı torunları geliyor.

    YanıtlaSil

Blogger tarafından desteklenmektedir.