Header Ads

Twitter'dan Türkiye'ye Ret


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gezi Parkı protestolarında ve sonrasında sosyal medyada gelişmelere ilişkin "Arkadaşlar gerekli temasları yaptılar. Bunların bir kısmı olumlu yaklaştı ama maalesef Twitter olumlu yaklaşmadı" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Erzincan'ın Kemah ilçesi Koçkar Köyü Sosyal Yardımlaşma, Dayanışma Kültür ve Eğitim Derneği'nin düzenlediği toplantı öncesi basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Gezi Parkı odaklı olaylarda sosyal medya üzerinden birçok sahte hesap açılmasıyla ilgili Facebook ve Twitter yöneticileriyle temasa geçilip geçilmediğinin sorulması üzerine Yıldırım, sosyal medyanın son 10 yılda dünyada ve Türkiye'de çok büyük gelişme gösterdiğini, Türkiye'nin bu anlamda ilk 5 ülke arasına girdiğini söyledi.

Bunu geliştirirken sosyal medyanın düzgün kullanılmasını amaçladıklarını, başkalarının mağdur edilmesi, suç işlenmesi ve suça teşvike aracı olunmasına izin verilmeyeceğini ifade eden Yıldırım, şunları kaydetti.

"Ama Gezi olaylarında böyle sorunlar yoğun şekilde yaşandı. Arkadaşlar gerekli temasları yaptılar. Bunların bir kısmı olumlu yaklaştı ama maalesef Twitter bu konuda işbirliğine yanaşmadı. Bu tabi önemli bir gelişme. Eğer bu ülkede faaliyet gösteriyorsanız, yasalarına göre suç teşkil eden konularda yargı ile kolluk kuvvetleriyle işbirliği yapmanız gerekir. Bütün ülkelerde bu böyle işler. Suçun gerçek hayatta ya da sanal ortamda olması suçu değiştirmez. Burada ciddi anlamda rahatsızlık olduğunu gördük. Yapılması gereken sosyal medyanın sesini kısmak, kısıtlamak değil. Bu hiçbir zaman düşünülmemesi gereken bir yöntem. İşin tabiatına da aykırı."

 "(Kritik altyapılar için) Tedbirlerimizi artırıyoruz"

Bakan Yıldırım, Türkiye'nin demokratik bir hukuk devleti olduğunu, sorunlarını da hukuk içerisinde çözeceğini söyledi. Konunun bir diğer önemli ayağının kritik altyapılara yapılan saldırılar olduğunu belirten Bakan Yıldırım, "Kritik altyapıların korunması, ülke güvenliği kadar önemli. Bu konuda da tedbirlerimizi artırıyoruz" dedi. Bu anlamda internet değişim noktalarını yaygınlaştırdıklarını ifade eden Yıldırım, "Bizim bilgilerimizin başka ülkeleri dolaşarak Türkiye'ye gelmesinin, hem bilgi güvenliği hem bilişim alt yapısı açısından zafiyet olduğu ortaya çıktı" değerlendirmesinde bulundu.

Binali Yıldırım 7 gün 24 saat nöbet tutan ve siber saldırıları izleyen ekiplerin olduğunu söyledi. Bakan Yıldırım, bu tehditlerin, gelip geçici olmadığına, yinelenebileceğine de dikkati çekti.

"Gelin Türk hukukuna dahil olun"

Bakan Yıldırım, bütün sosyal paylaşım sitelerini Türkiye'de ofis açmaya davet ettiklerini bildirerek, şöyle devam etti:

"Gelin Türk hukukuna dahil olun. Bundan kimseye zarar gelmez. Bir vergi memuru, polis ya da bir başkası bize müracaatta bulunduğunda, bilgi istediğinde Türkiye'de bunu verecek bir biriminizi görmek istiyoruz. ABD'de 8 saat farkıyla, telefonla, internetle, email ile adam arayıp derdimizi anlatamayız. Derdimizi anlatacağımız, yanlış varsa düzeltilmesini isteyeceğimiz bir muhatabın Türkiye'de mutlaka olması lazım. Bu konuda da gerekli çalışmaları yapıyoruz.

Arkadaşlara yapılan yanlışlar konusunda gerekli uyarıları yaptılar. Ancak onlardan müspet bir yaklaşım görmedik. Facebook uzun zamandır Türk makamlarıyla uyumlu bir çalışma içinde bulunuyor. Türkiye'de birimleri var. Onlarla bir sorunumuz yok ama Twitter'da da bu yapı oluşabilir. Aksi halde bu sürdürülebilir bir şey değildir."

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.