Dünya Sağlık Örgütü: Üç Kadından Biri Şiddet Görüyor
Dünya Sağlık Örgütü’nün açıkladığı son rapora göre, tüm çalışmalara rağmen kadına yönelik şiddetin önüne geçilemiyor, şiddet aksine artıyor. Dünyadaki her üç kadından biri şiddet görüyor.
Dayak yiyorlar, aşağılanıyorlar ya da tecavüze uğruyorlar… Dünyanın başlıca sorunlarından biri olan kadına yönelik şiddet, tahmin edilenden çok daha hızlı bir şekilde artıyor.
Dünya Sağlık Örgütü’nün son verilerine göre, dünyadaki her üç kadından biri hayatında en az bir kez eşi tarafından kötü muameleye maruz kalmış.
Kadına yönelik şiddetin dünyada ‘salgın‘ boyutuna ulaştığına dikkat çeken Dünya Sağlık Örgütü uzmanı Claudia Garcia-Moreno, dünyadaki bölgesel farklılıkların azaldığına dikkat çekti.
Araştırmaya göre, refah seviyesinin yüksek olduğu Kuzey Amerika, Avrupa, Avustralya ve Japonya gibi bölgelerde de kadınların dörtte biri partneri tarafından fiziksel ya da cinsel şiddete uğramış. Güneydoğu Asya ve Afrika’da ise kadınların üçte birinden fazlası şiddet mağduru.
Dünyanın neresinde olursa olsun değişmeyen olgulardan bir diğeri de çok sayıda kadının şiddete uğradığını açıkça dile getirmemesi. Kadınların çoğunlukla vücudundaki yaralanmaların sebebini söylemekten çekindiğini kaydeden Garcia – Moreno, sağlık kuruluşlarının da şiddet sorununu daha fazla ciddiye alması gerektiğini kaydetti.
Garcia – Moreno şiddeti refah düzeyinin değil, eğitimin çözeceğine işaret etti ve ekledi:
“Kadınların şiddetten korunmasına ilişkin bu araştırmada tanık olduğumuz şey, ortaöğretim ya da daha yüksek eğitim seviyesindeki kadınların şiddete maruz kalma olasılığının azalması. Bunun özgüvenle ilgisi olabilir, aynı zamanda sorunlu ilişkiyi bitirebilmekle ilgisi olabilir. Eğitimin farklı ekonomik ve sosyal fırsatlar yarattığı açık. Sonuç olarak şiddetin azaltılmasına katkı sağlayan pek çok faktörün bir bileşiminden bahsetmek mümkün...“
Birleşmiş Milletler Kadın Örgütü Almanya Ulusal Komitesi Başkanı Karin Nordmeyer de sorunun birçok erkeğin geleneksel düşüncelere sahip olmasından kaynaklandığına dikkat çekti. “Kim evin geçimini sağlıyorsa, onun kuralları geçerlidir“ ilkesinin hâlâ bir çok erkek için geçerli olduğunu belirten Nordmeyer Almanya’dan şu örnekleri verdi: “Ya cep harçlıklarını ellerinden alıyorlar ya da sadece harçlık veriyorlar. Ve gece yatakta istediklerini yapmadıkları zaman harçlık kesiliyor ya da kadın çocuklarını üç gün göremiyor. Maalesef böyle çok şey yaşandığını biliyorum. Bunlar akla hayale sığmayan ama toplumumuzda yaşanan şeyler.“
Birleşmiş Milletler‘de de kısa bir süre önce kadına yönelik şiddete son verilmesini hedefleyen yeni bir küresel plan üzerinde anlaşmaya varılmıştı. Şimdiye kadar 58 ülkenin bu plana imza atarak destek verdiğini kaydeden Nordmeyer, Avrupa'da da aile içi şiddete karşı yeni yasal önlemler planlandığını söyledi.
(dw türkçe)

YORUM YAZIN