İlhan Cihaner: İsteseydim Konuşmaları Sızdırırdım. Ben Hukukçuyum ve Bunu Yapmam.
Star ve Yeni Şafak gazetelerinde bugün “Başbakan ile bakanları dinlettim”, “Başbakan’ı dinlettim”, "Cihaner itiraf etti" başlığıyla ve İlhan Cihaner’in söylediği iddiasıyla yapılan haber yandaş basının çarpıtma konusunda geldiği aşamayı da gözler önüne serdi. İlhan Cihaner, hakkında yapılan “Başbakanı ve bakanları dinlettim” başlıklı habere ilişkin soL Portal’a konuştu.
“Nasıl gazetecilik yapılmaz, nasıl iftira atılır”Haberlerde Cihaner’in “Başbakan ile bakanları dinlettim” sözleri başlığa çekilse de haber içinde bu ifadeyi doğrulayan tek bir söz dahi yer almıyor.
Örneğin Yeni Şafak'ın haberinde "CHP Milletvekili İlhan Cihaner, Erzincan Başsavcısı olduğu dönemde Başbakan Erdoğan ve Yeni Şafak'ın sahibi Ahmet Albayrak ile bazı siyasileri yasadışı dinlettiğini kabul etti" gibi bir ifade yer alırken, bu ifadeye de haber içinde rastlanmıyor.
Bunun üzerine konuya ilişkin bilgi almak için ulaştığımız CHP Denizli Milletvekili ve soL gazetesi yazarı İlhan Cihaner, onlarca gazetecinin önünde ve milletvekillerinin yanında yapılmış bir konuşmanın bile saptırılarak verilmesinin “nasıl gazetecilik yapılmaz, nasıl iftira atılır” uygulamasının bir örneği olduğunu dile getirdi.
"Karın ağrıları var"Soruşturmayla ilgili olarak bu yayın organlarının karın ağrıları olduğunu belirten Cihaner, “Ne yaptıklarını biliyorlar, hangi suçların göz ardı edildiğini, hangi suçların örtbas edildiğini biliyorlar” diye konuştu.
“Bu yüzden bu durumu bir kan davasına dönüştürdüler” diyen Cihaner, “Olay şu; küçük yaşta çocuklara kanuna aykırı eğitim verildi, yardım paraları birilerinin zimmetine geçirildi, bu dinlemelerin hepsi mahkeme kararıyla yapıldı. Ortada bir suç örgütü vardı ve bunun üzerine gidildi. Bundan rahatsızlık duydular” dedi.
“Çok fazla kirli ilişki çıktı”Dinlenenlerden birinin Yeni Şafak’ın sahibi olduğunu belirten Cihaner, şöyle konuştu:
"Telefon bir firma adına kayıtlıydı, önce kimliği bilinmiyordu. Çok fazla kirli ilişki çıktı ortaya, bir takım bakanlarla, AKP’li politikacılarla ilgili, daha sonra biliyorsunuz soruşturma elimden alındı.
Başbakan’ın, Bakanların dinlendiği söyleniyor bu kesinlikle doğru değil, bunlar tesadüfî delilerdir. X şahsı dinliyoruz bakanı değil. Bu sırada dinlediğimiz şahısla görüşen diğer kişinin de suç taşıyan bir konuşması varsa bunu da duymazlıktan, görmezlikten gelemezsiniz. Bunlara tesadüfi delil deniliyor. Bu arada dinleyen savcılık değil, emniyet, jandarma ya da MİT. O soruşturmada jandarma aracılığıyla yapıldı bu işlem.
Adam öldürmeyi soruştururken x bir suç olursa, onu da kayıt edersiniz. Burada başka bir suçu araştırırken çok daha ağır suç emarelerine, delilere ulaşıldı."
“Suçluluk psikolojisiyle Başbakanı dinlemiş diyorlar”Suçluluk psikolojisiyle ısrarla Başbakanı dinlediğinin söylendiğini belirten Cihaner, "çocukların cinsel tacize uğraması, ihalelere bakanların müdahalesi, adalet bakanının müdahaleleri, niçin bunların üzerine gidilmedi de bizim yasal soruşturmamız engellendi” diye konuştu.
"Dinlemelere ilişkin tek bir hukuksuzluk tespit edilemedi"Bu soruşturmanın elinden alındığının altını çizen Cihaner, sızmayla ilgili bir sorun varsa bunun muhatabının Erzurum Başsavcılığı olduğunu dile getirdi.
“Benim dinlemelerim mahkeme kararıyla, bu dinlemelere ilişkin tek bir hukuksuzluk tespit edilemedi” diyen Cihaner, insanları intihara sürükleyen yasadışı dinlemelere ilişkin ağızlarından tek kelime çıkarmayanların, yasal bir dinlemeye ilişkin ne hikmetse hukuk savunması yapmaya kalkışmasının komik olduğunu ifade etti.
“Aldatmaca ve saptırma”Böyle bir dinleme yaptırmadığını, bunların şüpheli ile diğer şahısların konuşmaları olduğunu bir kez daha vurgulayan Cihaner, yandaş gazetelerin yapmak istediğinin “Tamamen bir aldatmaca ve saptırma” olduğunu söyledi.
"Sızdırsaydım siyasi kompozisyon değişirdi”“Ben cezaevindeydim, gözaltına alınma görüntülerimi de mi ben servis ettim” diye soran İlhan Cihaner, “Bunlar yayınlandığında ben şunu söyledim: ben böyle bir şey yapmak isteseydim konuşmaları sızdırırdım, siyasi kompozisyon değişirdi. Ben bir hukukçuyum ve bunu yapmam.”
(Ali Ufuk Arikan -soL)

YORUM YAZIN