Header Ads

Tam Gün Yasası'nda Detaylar Netleşiyor: Öğretim Üyeleri Mesai Sonrası Hizmet Verebilecek



Tam Gün Yasası ile öğretim üyeleri mesai sonrası ve haftasonları hizmet verebilecek; performans ücreti de buna göre hesaplanacak.

Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Tam Gün Yasası'nda yapılacak düzenlemelerin ayrıntılarını anlattı.
Başbakan Tayyip Erdoğan, dünkü grup toplantısında yasad yapılması düşünülen düzenlemenin bir bölümüyle ilgili bilgi vermiş; üniversite hocalarının mesai bitiminde makul bir bedelle hizmet verebileceğini söylemişti.
Müezzinoğlu, kısa sürede yapılması planlanan düzenlemenin en önemli bölümünün tıp fakültelerindeki öğretim üyelerine yönelik olacağını açıkladı.

Düzenlemeyle ilgili öne çıkan noktalar şöyle:

Hocalarımız, bugün nasıl tam gün çalışıyorsa bundan sonraki süreçte de yine aynı şekilde çalışmalarına devam edecekler. Burada farklı olabilecek tek bir şey var: Mesai sonrası süreçte yani akşam saat 16-17'den sonra mesaisi bittikten sonraki sürecini üniversitede geçirecek hocalarımızın günlük mesailerinde yaptıkları performansın akşam mesailerine de yansımasını düşünüyoruz. Yani bir aylık performansında hocalarımızın muayene sayısı veya müdahale sayısı veya ameliyat sayılarıyla paralel olarak mesai sonrasında da benzer bir performans hakları doğacak.

''HASTA KATILIM PAYI ÖDEYECEK''
Normal mesaiden sonra hocalarımıza muayene isteyen hastalarımız, Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) baz alınarak, bu tebliğin bir misli gibi katılım payı ödeyecek. Bu katılım payını da hocalarımız ve üniversiteler arasında paylaşacak.

Öğretim üyelerinin alacakları performans ücreti, mesai öncesi ve sonrası muayene veya işlemler de esas alınarak hesaplanacak.

''İSTERLERSE HAFTASONU DA OLUR''
Öğretim üyeleri isterse sadece gün içinde mesai sonrası değil aynı zamanda haftasonları da kurumlarında çalışabilecek. Burada tercihleri ve kararları üniversitelerinin yönetim kurulları ve hocalarımız verecek.
İlave çalışma arzu ediyorlarsa üniversiteler hocalarımıza bu zemini hazırlayacak ve üniversitelerimiz hocalarımızla birlikte kendi dinamiklerini daha güçlü hale getirebilecek. Biz bunun yasal düzenlemesini yapacağız.

KENDİ KURUMLARI DIŞINDA DA ÇALIŞABİLECEKLER
Üniversitelerimiz kadrosunun yüzde 3-5'i arasındaki bir oranda öğretim üyesine kurum dışında çalışma olanağı sağlayacak. Bunu daha sonra netleştireceğiz. Bu, bir üniversitedeki öğretim üyesinin başka bir üniversitede görev yapabileceğini veya özel bir hastanedeki profesör veya doçentin tıp fakültesinde sözleşmeyle hizmet verebileceği anlamına geliyor. Bu kurumun bir özel hastane olması halinde üniversite ile söz konusu özel hastane yönetimi arasında sözleşme imzalanacak, elde edilecek gelir ise kurumla hoca arasında paylaştırılacak.

Üniversitelerimizin yetkili kurulları ayrıca kendisinde olmayıp dışarıda ihtiyacı olan kurum dışındaki hocalarla ister özelde ister başka yerde olsun yine kadrosunun yüzde 3-5'i oranında sözleşme yapabilecek. Bununla üniversitelerimizin dinamiklerini geliştirmesi ve marka değerinin daha ileri bir noktaya taşınmasını amaçlıyoruz.
Ülkede ciddi bir hekim açığı var. Dolayısıyla 'şurada yapabilirsin, burada yapamazsından' ziyade 'şu kurallar çerçevesinde çalışabilirsin' diyerek alternatifleri de çoğaltarak hekimlerimizden azami istifade etmek istiyoruz.

EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANELERİNİ KAPSAMIYOR
Sağlık Bakanlığı hastanelerindeki doçent ve profesörlerin gelirlerinin arttırılması için düzenlemeye gideceğiz ancak Bakanlığın eğitim ve araştırma hastanelerindeki öğretim görevlilerinin mesai sonrası özel muayene yapmaları söz konusu olamayacak. Fakat eğitim ve araştırma hastanelerindeki doçent ve profesörlerin ek ödeme oranlarının 800+240'tan 800+400'e çıkarılacak.

Üniversitelerdeki öğretim üyeleri için mesai sonrasında Sağlık Uygulama Tebliği (SUT) uyarınca 55 liralık muayene ücreti ödenmesi söz konusu olabilecek. Bu ilave ücret, aynı zamanda ameliyat ve diğer işlemler için de ödenecek. Bazı ameliyatlar hariç SUT'ta öngörülen ücret kadar da hastanın ödeme yapması düşünülüyor. Mesela SUT'ta öğretim üyesinin bir ameliyatı için devlet 500 lira ödüyorsa hasta da 500 lira ödeyecek. Bu ücreti de üniversite ve hoca yarı yarıya paylaşacak.

(AA)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.