Başbakan Erdoğan: Obama'nın Sesini Özlemişim
AK Parti Grup Toplantısı'nda konuşan Başbakan Erdoğan, İsrail yönetiminin Türkiye'den "özür" dilediği görüşmelere ilişkin bilgi verdi.
AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, partisinin TBMM Grup Toplantısı'nda, Mavi Marmara'ya yaptığı saldırı nedeniyle İsrail'in Türkiye'den özür dilemesine ilişkin ''AK Parti olarak bu katliam karşısında susmadık. Takipten yorulmadık. Hukuktan taviz vermedik. İsrail'e 3 şartı tekrar ettik'' dedi.
İsrail tarafından Gazze'ye insani yardım götüren "Mavi Marmara" gemisine düzenlenen saldırı sonrası gelen "özür'' sürecini değerlendirirken Erdoğan, şunları kaydetti:
"Üç şartı İsrail'den sürekli olarak talep ettik. Özür, tazminat ve Filistin'e ambargonun kaldırılması. 'Özür' kelimesi yerine bunlar ısrarla 'Üzüntü duyduk desek olmaz mı?' dediler. 'Hayır' dedik. Bu olmadan olmaz. 'Tazminatı kabul edelim diğerleri olmasın' dediler. 'Hayır' dedik. Üçü birden olacak.''
İsrail'in Türkiye'den özür dilemesine ilişkin yapılan görüşmeler hakkında da bilgi veren Erdoğan, ''Obama İsrail'deyken önümüze bir metin geldi. Kabul etmedik. Obama İsrail'deyken Netenyahu ile birlikte beni aradı. Önce Netanyahu'nun sesini aldım ama sayın Obama'nın sesini özlemişim önce sayın Obama'yla konuştuk. Obama'nın şahitliğinde görüşmeyi bitirdik. Önce ABD, sonra İsrail açıklamalarını yaptı. Ama hepsi yazılı metinlerde, aynı zamanda telefon kayıtlarımızda. Ardından da biz açıklamamızı yaptık. Çünkü eşeği sağlam kazığa bağlayacağız, ondan sonra Allah'a emanet edeceğiz. İsrail yazılı açıklama yaptı. Ardından biz açıklama yaptık. Netenyahu Türkiye'den özür dilediğini söyledi. Ben de ülkem adına bu özrü kabul ettiğimizi ifade ettim. Nisan ayı içerisinden Filistin'e ziyaretle ambargonun ne durumda olduğunu görme fırsatı olur.'' diye konuştu. (ajanslar)

YORUM YAZIN