Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde İşten Çıkarılan 85 İşçi Direniş Çadırı Kurdu
Karadeniz Teknik Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’nde “tasarruf” gerekçesiyle işten çıkarılan sağlık işçileri bugün Devrimci Sağlık İş Sendikası öncülüğünde bir direniş çadırı kurdu. Devrimci Sağlık-İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu da bölgeye giderek işçilerle bir araya geldi. İşçiler, işlerine geri dönene kadar çadırda direnişlerini sürdüreceklerini söylüyor.
KTÜ Farabi Hastanesi’nde yılbaşı gecesi işten çıkarılan 68′i temizlik, 17′si güvenlik işçisi olmak üzere 85 işçi işten çıkarıldı. Hastane Başhekimi, işçileri taşeron şirketin işten çıkardığını belirttikten sonra “kamunun ihtiyacı” ve “tasarruf” gerekçelerini öne sürerek işten çıkarmaları savunmuştu.
Yılbaşı gecesi işten atılan ve bu durumdan 2 Ocak’ta haberdar olan işçilerin direnişinin 6. gününe denk gelen çadır eylemi, toplumsal muhalefetin geniş desteğine sahne oldu. Dev Sağlık İş ile mücadelelerini yükselten işçilere SES MYK üyesi Zülfikar Kartal Akçay, Trabzon KESK dönem sözcüsü Ümit Pamuk, Yapı-Yol sendikası başkanı Gökhan Gedikli ve CHP Trabzon milletvekili Volkan Canaliğolu da bir destek ziyaretinde bulundu.
Çadır kurulduktan sonra bir açıklama yapan işçiler ve Dev Sağlık İş Genel Başkanı Arzu Çerkezoğlu taşeron sistemine karşı güvenceli ve insanca çalışma koşulları için mücadele edeceklerini belirtti.
İşten çıkarıldıktan sonra hastane önünde beklemeye başlayan işçiler Trabzon muhalefetinin de desteğiyle KTÜ Rektörlüğü’ne yürüyüp işe iadelerini talep ederek direnişe geçmişti. Hastane önünde bekleyen işçiler ilk günden bu yana başta Devrimci Sağlık-İş olmak üzere SES, Eğitim-Sen, Halkevleri ve Öğrenci Kolektifleri’nin desteğiyle direnişlerini sürdürüyor. (sendika.org)

YORUM YAZIN