6 Aydır Tutuklu Olan 13 Tıp Öğrencisi Çıktıkları İlk Duruşmada Tahliye Oldu
Tutuklu 13 Tıp öğrencisi tutuksuz yargılanmak üzere tahliye oldu.
Parasız sağlık eylemine katıldıkları, yoksul mahallelerde ücretsiz sağlık taraması yaptıkları gerekçesiyle terör örgütü üyeliği suçlamasıyla haklarında 15 yıla kadar hapis istemiyle dava açılan, 13'ü tutuklu toplam 43 Tıp öğrencisinin yargılanmasına Ankara'da başlandı.
Ankara 13. Ağır Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın ilk duruşmasında, 6 Haziran’dan bu yana tutuklu olan öğrencilerin savunması alındı.
İlk duruşma sonunda tutuklu 13 Tıp öğrencisi tutuksuz yargılanmak üzere tahliye oldu.
Suçlama: Devletin sağlığını! bozmakDavanın iddianamesinde, sanıkların terör örgütü elebaşısının talimatları doğrultusunda, “Özgür Sağlık Öğrencileri” (ÖSÖ) adı altında “terör örgütü adına sağlık alanında devletin etkinliğini sınırlayıcı nitelikte bir yapılanmaya gidildiği” kaydedildi. İddianamede, öğrencilerin ilk kez 13 Mart 2011’de Ankara’da düzenlenen “Nitelikli Sağlık Hizmeti İçin Çok Ses Tek Yürek Ankara Mitingi”ne katılarak terör örgütü ile silahlı faaliyet yürüten örgüt mensuplarını övücü marşlar söyledikleri ve pankartlar taşıdıkları anlatıldı. Bazı sanıkların, Hacettepe Üniversitesi’nde öğrenciler tarafından kurulan Halk Sağlığı Topluluğu’nda (HASAT) bir araya gelmeleri, “örgütsel toplantı” olarak anlatıldı.
Eylemler arasında öğrencilerin Kürt kökenli yuttaşlara yönelik sağlık taraması yapması, Van’da ilkyardım çalışmaları yapmaları terör faaliyeti olarak değerlendirildi. İddianamede, “Özgür Sağlık Öğrencileri” ve bu yapılanma içerisinde yer alan şüphelilerin PKK/KCK terör örgütü ve örgütün elebaşısının talimatları doğrultusunda “sözde demokratik özerkliğin ilanı sonrasında sağlık hizmetlerini yerine getirecek örgütsel kadroların oluşmasını amaçladıkları” iddia edildi.
Örgüt üyeliği suçlamasını kabul etmeyen Hacettepe TIP Fakültesi 4. sınıf öğrencisi Tuncay Gökçen, insanlara ilişkin ne varsa, bunun sağlık öğrencilerini ilgilendirdiğini belirterek, “Tıp Fakültelerinde hasta, doktar ilişkisi önemlidir. Burada dil önemlidir. Anadilin önemi burada açığa çıkıyor. Hastasını anlamayan hekim, nasıl doğru teşhis yapabilir? Bu durumda hasta zarar görürse, bunun sorumlusu kimdir? Okulumu bitirip hekim olmak istiyorum. Şimdiden TTB ve SES’in öğrenci kolunda görev yapıyorum. HASAT, üniversite bünyesinde faaliyet yapan akademik bir topluluktur. Özgür Sağlık Öğrencileri, örgüt değildir. TTB’nin 13 Mart’taki sağlık mitingine katılmak suç değildir. Edi Bese, Türkçe’de "artık yeter" demektir. Sağlıkta taşeronlaşmaya hayır demek için edi bese dedik. Bizler sağlık öğrencisiyiz. Bir çok şeyi tartışırız. Bu tartışmanın sonucunda, sınavımdan iki gün önce gözaltına alındım. Bu anlamda yaşadığım mağduriyet eğitim hayatıma olumsuz yansıdı” dedi.

YORUM YAZIN