Header Ads

Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven 8 Yıl 4 Ay Ceza Aldığı İddialarına Cevap Verdi: Böyle Bir Tebliğ Yok


İzmir Dikili ilçe Belediye Başkanı Osman Özgüven Bergama Ağır Ceza Mahkemesinin hakkında verdiği 8 yıl 4 aylık ceza kararının onaylandığı iddialarına cevap verdi.

İzmir’in Dikili İlçesi’nin 10 tona kadar suyu vatandaşlara 1 TL’ye vermesi, öğrencileri ücretsiz taşıması gibi sosyal belediyecilik uygulamaları ile tanınan Belediye Başkanı Osman Özgüven’in ’ihaleye fesat karıştırmak’ suçu nedeniyle aldığı 8 yıl 4 aylık cezasının Yargıtay tarafından onandığı yönündeki söylenti ve ardından çıkan haberler kafaların karışmasına neden oldu.

Açıklamasında ceza aldığı davalarda kamu zararı oluşmadığını, sadece usul hatası olduğunu belirten Özgüven, Yargıtay’a temyiz ettiği davanın karara bağlandığı konusunda kendisine henüz tebliğ bilgisi gelmediğini söyledi.

Dikili ilçe Belediye Başkanı Osman Özgüven yaptığı yazılı açıklamada, “Yargıtay’da görüşülmesi beklenilen iki dava dosyam ile ilgili olarak ortalıkta bazı söylentiler dolaşıyor. Henüz avukatlarımıza ve bize herhangi kesin bir bilgi ulaşmış değil. Dosyaların içeriğine ilişkin bugüne değin hiçbir hukukçu olumsuz değerlendirme yapmadı. Söz konusu davalardan biri iptal edilmiş ve daha sonra eksiklikleri giderilmiş bir ihalemize ilişkindi. Hukukçuların ortak kanısı dava için suç unsuru bile oluşmadığı yönündedir. İkinci dava belediyemiz ve belediyemize ait bir şirketimiz arasındaki araç devrine ilişkin ihaledir. Mahkeme kararlarında da belirtildiği gibi ortada herhangi bir yolsuzluk ve kamu zararına yol açan bir durum yoktur. Bu nedenle ceza onanırsa bunun politik bir infaz olacağı çok açıktır. Ve bu itibarsızlaştırmaya yönelik kirli bir saldırıdır. Aynı zamanda partimize, yönetimde olduğumuz belediye ve başkanlarına yönelik saldırılarında bir parçasıdır.Bülent Arınç'ın bir söyleminde Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven’in 8 yıl 4 ay hüküm giydiğini, Yargıtay’ın dosyasını henüz ele almadığını- neredeyse talimat verir gibi söylemesi bunu doğrulamaktadır. Suyun 10 tona kadar ücretsiz verildiği nedeniyle açılan davanın cezasız sonlanmasından rahatsız olanlar fırsat kollamaktadırlar" dedi.

İnsan olarak utanılacak hiçbir şey yapmadığını belirten Özgüven, "Bu ülkede temiz kalabilmenin ve bu doğrultuda mücadele etmenin bedelleri olduğunu herkes bilir. Ben de biliyorum. Cezaevlerini dolduran muhalif siyasetçiler, gazeteciler ve öğrenciler bunun en açık kanıtıdır. Ülkemizde dokunanın yandığı,iyinin, doğrunun yanında, emekçiden ve demokrasiden yana yer alındığında ağır bedeller ödettirildiği zamanlar yaşanıyor. Bunun bilincindeyiz.Her şeye rağmen iyinin ve doğrunun; kirliliğe, zorbalığa haksızlıklara ve adaletsizliklere üstün geleceğine ilişkin umutlarımı sürdürdüğümü belirtmek isterim” dedi.

AVUKATTAN AÇIKLAMA 

Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven’in avukatı Muhittin Üstündağ, önce açıklama yapmadı. Söylentilerin artması üzerine konuşma kararı alan avukat Üstündağ, Yargıtay 5. Dairesi’nin dosyayı inceledikten sonra savcının Bergama Ağır Ceza Mahkemesi ’nin kararını onanması yönünde mütalaa verdiğini dile getirerek, "Savcı yerel mahkeme kararının onanması yönünde mütalaa verdi. Mahkeme heyetinin bir karar verdiğini biliyorum ancak henüz bize tebliğ edilmedi. Karar için önümüzdeki hafta başında toplantı yapacaklar. Karar olumlu da olabilir olumsuz da olabilir" dedi.

NE OLACAK? 

Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven hakkında verilen 8 yıl 4 aylık cezanın onanması halinde Özgüven karar düzeltme için Yargıtay Cumhuriyet Baş Savcılığı’na başvurabilecek. Ancak karar düzeltmenin görüşülebilmesi için Yargıtay Cumhuriyet Baş Savcılığının düzeltmeyi kabul etmesi gerekiyor. Düzeltmenin kabul edilmesi halinde dava Yargıtay Ceza Daireleri Genel Kurulu’na giderek yeniden incelemeye alınacak. Yargıtay Cumhuriyet Baş Savcılığı’nın düzeltmeyi kabul etmemesi halinde ise Özgüven’in Anayasa Mahkemesi’ne başvurma hakkı bulunuyor. Her iki durum da Özgüven hakkında verilen kararın infaz edilmesini engellemiyor. Bunun sonucu olarak da verilen cezanın 6 aydan fazla olması nedeniyle Özgüven’in Dikili Belediye Başkanlığı görevine son verilmesi gündeme geliyor.

Bergama Ağır Ceza Mahkemesi, Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven hakkında eski ilçe garajının satışı ve Jeotermal şirketinden ikinci el araç alımı ihalelerine fesat karıştırdığı iddiasıyla açılan dava sonucunda 8 yıl 4 ay hapis cezası verdi. Özgüven’in itirazı üzerine Bergama Ağır Ceza Mahkemesi’nin kararı Yargıtay’a gönderildi.

(dha/iha)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.