Siber Güvenlik Kurulu Kuruldu. RedHack: Düşünce Özgürlüğüne Aykırı
Siber güvenlikle ilgili alınacak önlemleri belirlemek ve bunların uygulanmasını ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı'nın başkanlığında Siber Güvenlik Kurulu kuruldu. RedHack twitter hesabından kurulun düşünce özgürlüğüne aykırı olduğunu açıkladı.
Bakanlar Kurulu'nun, ''Ulusal Siber Güvenlik Çalışmalarının Yürütülmesi, Yönetilmesi ve Koordinasyonuna İlişkin Karar''ı, Resmi Gazete'nin bugünkü sayısında yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna göre, kamu kurum ve kuruluşları, ulusal siber güvenliğin sağlanması amacıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından yayımlanan plan, program, usul, esas ve standartlara uyacak.
Kararla, siber güvenlikle ilgili alınacak önlemleri belirlemek, hazırlanan, plan, program, rapor, usul, esas ve standartları onaylamak ve bunların uygulanmasını ve koordinasyonunu sağlamak amacıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı'nın başkanlığında Dışişleri, İçişleri, Milli Savunma, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme bakanlıkları müsteşarları, Kamu Düzeni ve Güvenliği Müsteşarı, MİT Müsteşarı, Genelkurmay Başkanlığı Muhabere Elektronik ve Bilgi Sistemleri Başkanı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı, TÜBİTAK Başkanı, Mali Suçları Araştırma Kurulu Başkanı, Telekomünikasyon İletişim Başkanı ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı'nca belirlenecek bakanlık ve kamu kurumlarının üst düzey yöneticilerinden oluşan Siber Güvenlik Kurulu da kuruldu.
Bakanlar Kurulu'nun kararıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'nın bu konudaki görevleri de belirlendi.
Buna göre, bakanlığın, ulusal siber güvenliğin sağlanması için politika, strateji ve eylem planlarını hazırlamak, kamu kurum ve kuruluşlarına ait bilgi ve verilerin güvenliği ile mahremiyetinin güvence altına alınmasını sağlamaya yönelik usul ve esasları hazırlamak, bu konuda teknik altyapının oluşturulmasını takip etmek gibi görevleri olacak.
Redhack ise twitter hesabından kurula karşı çıktı:
RedHack'e karsi kurulan ve icinde tum baklanliklarin oldugu Siber Guvenlik Kurulu'nun genis yetki hakki dusunce ozgurlugune darbedir! Bizi bahane edilerek kurulan Siber Guvenlik Kurulu, Anayasa'yi ayaklar altina alarak "interneti kesme yetkisine" kadar yetkiyle donatilmis.. Asil korktuklari sey, patlayacak bir "Anadolu Bahari" olayinin onune gecmektir. Cunku onlar "ye$il bahar' yapti ve ba$ka bahar istemiyorlar.
(başka haber-iha)

YORUM YAZIN