Ragıp Zarakolu: 12 Eylül Döneminden Farklı Birşey Yok
Almanya'da katıldığı bir panelde konuşan Ragıp Zarakolu, "Reform sürecini destekledik, raporlar hazırladık, ama özünde değişen birşey yok. Kendimizi dolandırılmış hissediyoruz" dedi.
KCK soruşturması kapsamında geçen yıl gözaltına alınan ve nisan ayında tahliye edilen yazar ve yayıncı Ragıp Zarakolu, Essen'de düzenlenen Ruhr Kitap Fuarı çerçevesinde dün gerçekleştirilen panele, davetli olarak katıldı.
Moderatörlüğünü Ceyhun Kara'nın yaptığı ve Almanca çevirisini Recai Hallaç'ın gerçekleştirdiği panele konuk olan Ragıp Zarakolu Türkiye'deki ifade özgürlükleri ile ilgili soruyu, "kendimizi dolandırılmış hissediyoruz. Çünkü reform sürecini, hepimiz destekledik, reform komisyonlarına katıldık ve fikirler ileri sürdük. Düşünce özgürlüğü konusunda, on yıldır raporlar hazırlıyoruz. Evet kibarca karşılanıyorsun; ama bakıyorsun özünde değişen birşey yok. İhanete uğramamız yeni bir şey değil, Özal döneminde başlamış bir süreç. Bir çok aydın, Özal döneminde de umutlanmıştı. Ardından 'terörle mücadele yasası' geldi ve herşey yine değişti" sözleriyle yanıtladı.
"12 Eylül döneminden farklı birşey yok"
"Şu anda 12 Eylül'ü yargılayan iktidar partisi AKP, 12 Eylül yasaları ile Türkiye'yi yönetiyor. Dolayısıyla da bütün sistem aslında gayrımeşru" ifadelerini kullanan Ragıp Zarakolu, göz altılarla ilgili şunları söyledi:
"Haksız tutuklamalara baktığınızda 12 Eylül döneminden farklı birşey yok. Adil olmayan yargılamada değişen birşey yok. İnsanlar, yine cezaevlerine dolduruluyor. Acaba teşekkür etmemiz mi gerekiyor, bizi dövmedikleri için. Ya da bize, yemek verdikleri için. Değişen sadece yemek veriyor olmaları. Allah razı olsun diyelim. Eskiden emniyette yemek vermezlerdi, polislerle aynı karavanı yedik Terörle Mücadele Şubesi'nde. Yani Soğuk bir kibarlık var, ama haksız yere iki yıl, üç yıl tutuklanıyorsun" diye konuştu.
"AKP Kürt illerinde muhalefet partisi durumunda"
Kürtlerin yoğun yaşadığı bölgeye baktığımızda, iktidar partisi muhalefet parti durumda görünüyor diyen Ragıp Zarakolu, "AKP, bugün Diyarbakır, Hakkari ya da başka Kürt çoğunluklu illerde, muhalefet partisi durumunda. Kim iktidar partisi? Tabii ki BDP. O zaman sen BDP ile yaptığın siyasi mücadeleyi, haksız ve eşitsiz bir platforma taşıyarak, mücadele etmek istiyorsun. Halbuki BDP seçimden başarılı çıkan ikinci partidir" ifadelerini kullandı.
Salonda bulunan izleyicilerden gelen "Barış ve Demokrasi Partisi (BDP) halkın partisi midir?" sorusuna Zarakolu, “Evet, BDP halkın partisidir. Halkın partilerinden biridir aynı zamanda. Öncelikle Kürtlerin partisidir. Kürtlerin temel haklarına, cesaretle sahip çıkan ve bedel ödeyen bir harekettir. Son seçimlerde de, benim saygı duyduğum bir başarı gösterdi" sözleriyle cevapladı.
"Fazıl Say ile olan dayanışmamı belirtmek istiyorum"
Bir izleyicinin ünlü sanatçı Fazıl Say'ın bugün görülecek davası ile ilgili sorusuna Ragıp Zarakolu, "Elbette Fazıl Say ile olan dayanışmamı belirtmek istiyorum. Gerçekten kendisine karşı açılan davayı, Hırant Dink, Orhan Pamuk ve diğer yazar-aydınlara açılan davalar gibi, haksız, düşünce ve ifade özgürlüğünü ihlal eden uygulamalar olarak görüyorum" diye cevap verdi.
"Türkiye'nin yeni bir sol oluşuma ihtiyacı var"
Yeni parti oluşumuyla (HDK) ilgili bir soruyu Zarakolu, "Yeni oluşumun, başarılı olmasını istiyorum. Türkiye'nin hakikaten yeni bir sol oluşuma ihtiyacı var. Seksen öncesi yakaladığı yükselişe ulaşabilen Türkiye solunun, siyasi olarak hapsolmuş Türkiye'nin buzlarını kırabileceğini düşünüyorum“ dedi. (skyturk360.com)

YORUM YAZIN