Header Ads

11 İşçinin İnşaatı Sırasında Yanarak Öldüğü Marmara Park AVM Açıldı: Ne Çabuk Unuttunuz!

11 işçinin inşaatı sırasında çıkan yangın sonucunda yanarak öldüğü Marmara Park AVM, bugün alışveriş ve eğlence merkezi olarak açıldı. Acıları hala taze olan işçilerin aileleri, alışveriş merkezinin önünde bir araya gelerek, patronlara "Ne çabuk unuttunuz" diye seslendi.

Beylikdüzü'ndeki Marmara Park AVM önünde bir araya gelen aileler, "Bu alışveriş merkezinin inşaatında 11 işçi yanarak yaşamını kaybetti. Ne çabuk unuttunuz" yazılı pankart açtı. Eyleme İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Meclisi, UİD-DER ve TKP de katıldı.

DAHA SENELERİ DOLMADAN...


Yaşamını yitiren 11 işçiden Barış Kıyak'ın kardeşi Damla Kıyak, aileler adına açıklamayı okudu. Kıyak, "Şaşaalı reklam kampanyalarıyla Marmara Park AVM Beylikdüzü açılış duyuruları yapılmakta; her yer ışıltılı, alışveriş edenler mutlu ve sanki cennetmiş gibi... Daha 11 işçi kardeşimizin, evladımızın, canımızın senesi dolmadan! İnsanda bir parça utanma ve haya olur diyoruz. Bugün bu yıkılasıca AVM önünde bir araya geldik. Çünkü acımız bu kadar tazeyken ve bu yapıyı inşa edenler sanık olarak mahkeme huzurunda yargılanırken, hiçbir şey olmamış gibi, hiç sorumlulukları yokmuş gibi davranılması canımızı acıtıyor" dedi.

İhmal ve denetimsizliğin bilirkişi raporlarıyla belgelendiğini hatırlatan Kıyak, şöyle devam etti: "Sanki raporlara rağmen önlem almayanlar açılışı yapanlar değil. Sanki işçileri çadırlarda balık istifi barındıran onlar değil. Sanki çadırlarda çıkış kapısını bile kapatan onlar değil. Sanki kanunların emrettiği iş güvenliği tedbirlerini almayan onlar değil. Yüzsüzlükleri devam ediyor. Bakın danslara, balonlara, palyaçolara, janjanlı davetlere... Anlamamak ve unutturmak için bu kadarı da fazla. Kazanç uğruna canlarımızın hayatlarını kaybetmesine neden olanlar, kazanç uğruna acımıza saygıyı bile esirgemekteler."

Açıklama sırasında "İş kazası değil bu bir cinayet", "Sorumlular belli adalet istiyoruz" sloganları atıldı.

3 KURUŞLUK PARA İÇİN...


Seyfettin Topal'ın ağabeyi İdris Topal, yaptığı konuşmada "Ben burada kardeşimi kaybettim, yaptıklarına bakın. Bu hak mı? Daha senesi dolmadan, daha acımız dinmeden... Şu gelenlere bakın, insan kaynıyor... Bu bize yakışır mı? Gidenler gelmez giden zaten gitti, ama daha mahkeme sonuçlanmadan açılış yapıyorlar" dedi.

Gözyaşları içinde konuşan Barış Kıyak'ın annesi Ayşe Kıyak, "Her gün öldük, gözümüzün yaşı kurumadı. Diri diri 11 evladımıza mezar oldu bu alışveriş merkezi. 3 kuruşluk para için 11 gencin ölümüne sebep oldular" diye konuştu.

Damla Kıyak ise "Bir beton yığını için o kadar insanı harcadılar" dedi.(etha)

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.