Vicdani Retçi Halil Savda'nın Barış Yürüyüşü Osmaniye'nin Bahçe İlçesinde Durduruldu
1 Eylül Dünya Barış Günü'nde Roboski'den Ankara'ya Barış Yürüyüşü başlatan vicdani retçi Halil Savda, yürüyüşünün 28. gününde Osmaniye'nin Bahçe ilçesinde polisler tarafından durduruldu.
SON DURUM
Saat 12:00’de Osmaniye’nin Bahçeli ilçe girişinde çevik kuvvet ekipleri yolumuzu kestiler. Bizlere Osmaniye’nin hassas bir bölge olduğunu Osmaniye il sınırlarında yürümenize izin veremeyeceklerini söylediler. Bizler Osmaniye’nin Türkiye içinde özel bir cumhuriyet olmadığını Roboskiden beri yedi yüz kilometre yürüdüğümüzü herhangi bir engellemeyle karşılaşmadığımızı yürüyüşümüzün barışçıl amaçlar taşıdığını Osmaniye’nin de barışa ihtiyacı olduğunu Osmaniye’de yürümeye kararlı olduğumuzu söyledik. Aramızda anlaşma sağlanamayınca bizi oturduğumuz yerde iki buçuk saat beklettiler. Biz yürüme isteğimizde diretince saat 14:30’da bizleri yerlerde sürükleyerek çevik kuvvet arabasına aldılar bu arada Halil’in arabaya çarpan sırtı şişti. Merve’nin sırtında ve kolunda morluklar oluştu. Serabın kolu morardı. Telefonlarımıza el koydular ve hakkımızda herhangi bir yasal işlem yapmadan iki bucuk saatlik bir yolculuk sonrası bizleri Ceyhan otoyolu gişelerinin önüne bıraktılar. Şu an Adana polisi eşliğinde bu yasadışı alıkoyma suçunu teşhir etmek için İHD’nin organize ettiği İnönü parkındaki basın açıklamasına gidiyoruz. (MİRAZ RUSPİ)
SON DURUM
Halil ve yol arkadaşları Adana İnönü parkına doğru hareket ediyorlar ve orda basın açıklaması yapılacak (ADNAN VURAL)
SON DURUM
Osmaniye girişinde yürüyüşleri engellenen arkadaşlarımız serbest bırakıldı. Arkadaşlarımız Osmaniye polisi tarafından zorla araca bindirilerek Ceyhan girişinde Adana polisine teslim edilmek istemişler. Adana polisi tarafından serbest bırakılan arkadaşlarımız önce İnsan Hakları Derneği'ne gidecekler, sonrasında da göz altına alınırken yaşadıkları darptan dolayı savcılığa suç duyurusunda bulunacaklar.
Ayrıca bu akşam saat 18:00-19:00 saatleri arasında Adana adliyesi önüde İnönü Parkı'nda göz altına alınışlarıyla ilişkili basın acıklaması yapacaklar. (BİNGÖL ELMAS)
SON DURUM
Halil Savda ve arkadaşları şu an Ceyhan gişelerinde Adana polisi teslim edilmek için bekletiliyorlar
SON DURUM (Adnan Vural aktarıyor)
Arkadaşlar; şu an arkadaşlarımız çevik kuvvet otobüsündeler ve otobüsün lastiği patlamış toprakkale girişinde beklemedeler. Telefonlarına el konulmuş, emniyet yetkilileri Halil ve yol arkadaşlarını Ceyhan turnikelerine bırakmayı düşünüyorlar.
Yürüyüşlerine izin verilmeyen Savda ve beraberindeki Bingöl Almas, İbrahim Yaylalı, Serap Halvaşi ve Merve Çöger halkın hassasiyetleri gerekçe gösterilerek durduruldu.
Savda'nın arkadaşı Eda Rüzgar Erdener Facebook sayfasından Halil Savda'nın bir mesajını iletti. Mesaj şu:
Roboskiden bu yana hiç bir engelleme ile karşılaşmadık. Ama Osmaniye Valisinin emriyle Adana Bahçe ilçesi emniyet müdürü tarafından arabaya alındık ve geri gönderiliyoruz. Yürümemize izin verilmiyor.
Bizi şu an zorla araçlara bindirip Adana'ya götürüyorlar.
bianet'e de konuşan Savda, emniyet amir vekilinin önce talimatın Osmaniye Valisi'nden geldiğini söylediğini ifade etti.
Ancak daha sonra talimatın Bahçe ilçesi emniyet amiri tarafından verildiğinin anlaşıldığını söyleyen Savda, sözlerine şöyle devam etti:
"Bu ilçede çatışmalarda yaşamını yitiren asker olduğunu ve halkın hassas olduğunu söylüyorlar. Biz de yürümek konusunda ısrarlı olduğumuzu söyledik. Çünkü biz de farklı bir şey söylemiyoruz. Biz gittiğimiz her yerde 'barış' diyoruz."
"Bütün şehirlerimizin barışa ihtiyacı var. 'Hassasiyetler' deyip hep savaş dili mi kullanacağız?"
"Toprağa 60 bin can düştü. Bu topraklara düşen canlar bizim canımızı yakıyor. Bizi arabalara bindirip buradan sürmek isteyenlerin canları yanmıyorsa, onların kendi tercihi ama biz o arabalara binmeyeceğiz ve yolumuza planladığımız şekilde devam edeceğiz."
(başka haber-bianet)


YORUM YAZIN