Atatürk Orman Çiftliği'ne Başbakanlık Konutu Yapılıyor: 3 Bin Ağaç Kesildi, 300 Milyon Lira Harcanacak
Atatürk Orman Çiftliği’nde inşa edilecek olan yeni
Başbakanlık konutu için 3 bin ağaç kesildi. Başbakanlık için alınan yeni uçağın iç
dekorasyonu devam ederken Ankara’da bir de “Başbakanlık
Sarayı” inşaatı başladı. Yeni Başbakanlık konutunun adresi,
Mustafa Kemal’in yadigarı Atatürk Orman Çiftliği (AOÇ)
yerleşkesi…
Önce imara açıldıSözcü Gazetesi'nin haberine göre Gazi Yerleşkesi’nin tapusu Orman Genel Müdürlüğü’ne ait… Yerleşke, 1. derece SİT alanıyken, imara açabilmek için 3. derece SİT alanına dönüştürüldü. Yaklaşık 90 hektarlık alan, Başbakanlık binası olarak diğer deyimle de “Beyaz Saray” olarak planlandı. Tapunun, TOKİ’ye devri gerçekleşti.
Ağaç katliamı var…İnşaatı süren “saray” için 3 bin civarında ağaç kesildi. Atatürk’ün Selanik’te doğduğu ve aynı ölçülerde yapılan evinin de yıkılacaklar arasında yer aldığı öğrenildi. Kaba inşaatının yapım işi, 68 milyon TL artı KDV’ye mal olan yeni Başbakanlık konutu için diğer donanımlarla birlikte toplam 300 milyon TL harcanacak.
Üst düzey güvenlik2014 yılında tamamlanması planlanan konut, 3 blok halinde yapılacak. Başbakan Erdoğan ile yardımcılarının ve müsteşarının odaları ortadaki blokta yer alacak. Yandaki diğer iki blokta ise idari birimler bulunacak. Erdoğan’ın makam odasının yer alacağı bloğa girişler özel izinle mümkün olabilecek.
‘AOÇ kurban edildi’Orman Genel Müdürlüğü’nün tapulu malının elden çıkmasıyla başlayan gelişmeler, MİT’e ait Marmara Köşkü’nü de içine aldı. Konuyu yakından bilen yetkililer, Atatürk Orman Çiftliği’nin önemli bir bölümünün “Beyaz Saray kurbanı” olacağını ifade etti. Türkiye Ormancılar Derneği’nin Genel Başkanı Fevzi Kaleli, “Atatürk Orman Çiftliği’nin merkezinde yer alan Orman Genel Müdürlüğü Gazi Yerleşkesi oldu-bittiyle TOKİ’ye devredildi. Atatürk’ten emanet kalan bu yerler de elden çıkarılmıştır” dedi.
Suç duyurusu yaptı2007’den bu yana, Orman Genel Müdürlüğü tesislerinin yıktırılıp yerine “Beyaz Saray”ın yapılacağının bilinmesine rağmen, genel müdürlük onarımı için yaklaşık 30 milyon lira harcandığını öne süren Kaleli, suç duyurusunda bulunacaklarını açıkladı.

YORUM YAZIN