Greenpeace'ten Efes'e 14 Şubat Mesajı: Kömürden Vazgeç, Güneşi Seç, Sevenlerini Üzme
Anadolu Efes’in hissedarlar toplantısı öncesi şirketin Kartal’daki Merkez Binası önünde toplanan Greenpeace üyeleri, Anadolu Grubu’nun Sinop-Gerze’de kurmak istediği kömürlü termik santrali protesto etti. Açtıkları ‘Kömürden vazgeç, güneşi seç, sevenlerini üzme’ pankartı ile Anadolu Grubu’ndan yatırımlarını güneşe çevirmesini isteyen Greenpeace gönüllüleri, bina önüne kurdukları güneş panelleri ile sıktıkları portakal suyunu Efes çalışanları ve hissedarlarına dağıttı.
Greenpeace Akdeniz İklim ve Enerji Kampanyası Sorumlusu Pınar Aksoğan, ‘Anadolu Efes, Türkiye’nin geleceğini etkileyecek bu kirli enerji yatırımını tüm ortakları ile birlikte en tarafsız ve doğru şekilde değerlendirmeli. Fosil yakıtların, özellikle kömüre dayalı üretim biçimlerinin hem Türkiye hem de dünya genelinde çok sınırlı bir ömrü kaldı. Biz burada Şubat ayının ortasında güneş panelleri ile enerjimizi yanımızda taşıyabiliyoruz. Anadolu Efes'i de tercihini kirli kömür enerjisi yerine güneşten yana kullanmaya ve Türkiye'nin enerji geleceğini temiz enerjilere taşımak konusunda liderlik etmeye çağırıyoruz’ dedi.
Kampanyaya 75 bin kişi katıldı
Greenpeace’in Gerze’de kurulması planlanan kömürlü termik santrale karşı www.bukapaginaltinda.org web sitesi üzerinden başlattığı kampanyaya bugüne dek 75 binin üzerinde kişi imzaları ile destek oldu. Kampanyada, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’ın, Grup bünyesindeki Efes Pilsen markasının enerji verimliliği hedefleri ve güneş yatırımları ile Gerze’deki kömürlü termik santral planları arasındaki çelişkiye dikkat çekiliyor.
Gerze halkı mücadeleye devam ediyor
Anadolu Grubu’nun kurmak istediği termik santrale karşı Gerze halkı yaklaşık üç yıldır mücadele veriyor. Son altı aydır bu mücadele, santral alanında kurulan çadırlarda aktif bir direniş olarak devam ediyor. 5 Eylül’de polisin gaz bombası ve coplarla yaptığı müdahalede 25 köylü yaralandı. Köylüler, Tuncay Özilhan termik santral planlarından vazgeçene kadar direnişe devam edecekler.
haber: cumhuriyet
Greenpeace Akdeniz İklim ve Enerji Kampanyası Sorumlusu Pınar Aksoğan, ‘Anadolu Efes, Türkiye’nin geleceğini etkileyecek bu kirli enerji yatırımını tüm ortakları ile birlikte en tarafsız ve doğru şekilde değerlendirmeli. Fosil yakıtların, özellikle kömüre dayalı üretim biçimlerinin hem Türkiye hem de dünya genelinde çok sınırlı bir ömrü kaldı. Biz burada Şubat ayının ortasında güneş panelleri ile enerjimizi yanımızda taşıyabiliyoruz. Anadolu Efes'i de tercihini kirli kömür enerjisi yerine güneşten yana kullanmaya ve Türkiye'nin enerji geleceğini temiz enerjilere taşımak konusunda liderlik etmeye çağırıyoruz’ dedi.
Kampanyaya 75 bin kişi katıldı
Greenpeace’in Gerze’de kurulması planlanan kömürlü termik santrale karşı www.bukapaginaltinda.org web sitesi üzerinden başlattığı kampanyaya bugüne dek 75 binin üzerinde kişi imzaları ile destek oldu. Kampanyada, Anadolu Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Tuncay Özilhan’ın, Grup bünyesindeki Efes Pilsen markasının enerji verimliliği hedefleri ve güneş yatırımları ile Gerze’deki kömürlü termik santral planları arasındaki çelişkiye dikkat çekiliyor.
Gerze halkı mücadeleye devam ediyor
Anadolu Grubu’nun kurmak istediği termik santrale karşı Gerze halkı yaklaşık üç yıldır mücadele veriyor. Son altı aydır bu mücadele, santral alanında kurulan çadırlarda aktif bir direniş olarak devam ediyor. 5 Eylül’de polisin gaz bombası ve coplarla yaptığı müdahalede 25 köylü yaralandı. Köylüler, Tuncay Özilhan termik santral planlarından vazgeçene kadar direnişe devam edecekler.
haber: cumhuriyet

YORUM YAZIN