Eğitim-Sen: Zorunlu Eğitim Fiilen 4 Yıla İndirilmek İsteniyor
Eğitim-Sen Genel Başkanı Ünsal Yıldız, AKP Hükümeti tarafından hazırlanan ve zorunlu eğitimi 12 yıl olarak öngören kanun teklifini, sendika genel merkezinde düzenlediği basın toplantısında değerlendirdi. Yıldız, AKP Hükümeti zorunlu eğitim 12 yıla çıkarmıyor, fiilen 4 yıla indiriyor" dedi.
Yıldız, dün TBMM'ye sunulan torba yasaya göre; yeni sistemde ilköğretimin 4+4 şeklinde iki kademeden oluşacağı, üçüncü 4 yılın ortaöğretim olacağı ve lise eğitiminin temel eğitim kapsamına alınarak zorunlu olacağını söyledi.
Yıldız, bu yasa ile ilk dört yılı bitiren öğrencinin halen devam ettiği ilköğretim okuluna devam edebileceği gibi başka bir okulun ikinci kademesine devam edebileceğini belirterek, şöyle dedi: "Yapılmak istenen bu düzenlemenin, ilköğretim dördüncü sınıftan itibaren öğrencilerin, 8 yıllık kesintisiz eğitim nedeniyle kapanan İmam hatip okullarının 6. 7. ve 8. sınıfa denk gelen bölümlerinin yeniden canlandırılmasına yönelik olduğu açıktır."
KIZ ÇOCUKLARININ EĞİTİM 4. SINIFA KADAR OLACAK
Bu sistemle kız çocuklarının eğitiminin fiilen 4 yıla ineceğini savunan Yıldız, yasa ile 4. sınıftan sonra dışarıdan "açık öğretim ile devam edilebileceğini ifade etti. Yıldız, "İlk dört yıldan sonra kız çocuklarının dini gerekçelerle okuldan alınmasının ve öğrenimlerine 'açık öğretim' şeklinde devam etmelerinin önü açılmaktadır" dedi.
Yıldız, "Türkiye'de öğrencilerin okula devam süresi fiilen 6,5 yıldır. Söz konusu kademeli zorunlu eğitim uygulaması hayata geçirilirse bu sürenin düzenlemede belirtilen 4 yıla inmesi kaçınılmazdır" dedi.
ÇOCUK İŞÇİLİĞİ YAYGINLAŞACAK
Çocukların okul ortamından uzaklaşması ile çocuk işçiliğinin yaygınlaşacağı uyarısında bulunan Eğitim Sen Başkanı, "Hükümetin ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın 12 yıllık kademeli zorunlu eğitimi 5. sınıftan itibaren çocukları 'mesleğe yöneltme' gibi bir gerekçe ile dile getirmesi ise yapılmak istenen asıl değişikliklerin üzerini örten bir kılıf niteliğindedir" dedi.
DİNDAR NESİL YETİŞTİRMEK İSTİYORLAR
İlköğretim 4. sınıfta okuyan bir çocuğun kendi iradesiyle meslek seçemeyeceğine dikkat çeken Yıldız, Başbakan Erdoğan'ın "Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz" sözlerinin, bu yasanın gerçek amacını gösterdiğini söyledi.
Eğitim Sen Başkanı Yıldız, "Ortaokulların yeniden devreye girmesi demek olan 12 yıllık kademeli zorunlu eğitim uygulamasının asıl amacı, zorunlu eğitim süresini arttırmak değil; AKP'nin her dönem arka bahçesi olarak gördüğü imam hatip okullarının önünü açmak olduğu bize göre tartışma götürmez bir gerçektir" diye konuştu.
'EĞİTİM SİSTEMİ DİNSELLEŞTİRİLİYOR'
AKP'nin eğitim müfredatındaki dinsel söylemler, eğitim alanındaki siyasal kadrolaşma gibi uygulamalarını hatırlatan Yıldız, eğitim sisteminin bütün aşamalarında yoğun bir dinselleştirme ve muhafazakârlaştırma süreci yaşandığını söyledi.
Yıldız, gerekli altyapı hazırlanarak zorunlu eğitimin; 3-4 ve 5-6 yaş olmak üzere 2 yıl okul öncesi, 9 yıl ilköğretim ve 4 yıl ortaöğretim olmak üzere 15 yıla çıkarılması gerektiğini söyledi.
Eşit, parasız, nitelikli, laik, bilimsel ve demokratik eğitimi savunduklarını dile getiren Ünsal Yıldız, öğrencilerin yöneleceği mesleğin siyasi iktidarın tasarrufunda olmadığını kaydetti. Yıldız, "Mesleğe yöneltme uygulamaları, AKP'nin hedeflediği gibi 'dindar nesil yetiştirme' hedefiyle değil; eğitim sisteminin laik, bilimsel ve demokratik bir temele dayandırılarak gerçekleştirilmelidir" dedi.
Yıldız, 25 maddeden oluşan ve zorunlu eğitimin yanında Rize Üniversitesi'nin adının Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Kayseri Erciyes Üniversitesi'nin adının ise Abdullah Gül Üniversitesi olarak değiştirilmesini öngören torba yasa komisyonlara geldiği gün TBMM önünde olacaklarını duyurdu.
haber: etha
Yıldız, dün TBMM'ye sunulan torba yasaya göre; yeni sistemde ilköğretimin 4+4 şeklinde iki kademeden oluşacağı, üçüncü 4 yılın ortaöğretim olacağı ve lise eğitiminin temel eğitim kapsamına alınarak zorunlu olacağını söyledi.
Yıldız, bu yasa ile ilk dört yılı bitiren öğrencinin halen devam ettiği ilköğretim okuluna devam edebileceği gibi başka bir okulun ikinci kademesine devam edebileceğini belirterek, şöyle dedi: "Yapılmak istenen bu düzenlemenin, ilköğretim dördüncü sınıftan itibaren öğrencilerin, 8 yıllık kesintisiz eğitim nedeniyle kapanan İmam hatip okullarının 6. 7. ve 8. sınıfa denk gelen bölümlerinin yeniden canlandırılmasına yönelik olduğu açıktır."
KIZ ÇOCUKLARININ EĞİTİM 4. SINIFA KADAR OLACAK
Bu sistemle kız çocuklarının eğitiminin fiilen 4 yıla ineceğini savunan Yıldız, yasa ile 4. sınıftan sonra dışarıdan "açık öğretim ile devam edilebileceğini ifade etti. Yıldız, "İlk dört yıldan sonra kız çocuklarının dini gerekçelerle okuldan alınmasının ve öğrenimlerine 'açık öğretim' şeklinde devam etmelerinin önü açılmaktadır" dedi.
Yıldız, "Türkiye'de öğrencilerin okula devam süresi fiilen 6,5 yıldır. Söz konusu kademeli zorunlu eğitim uygulaması hayata geçirilirse bu sürenin düzenlemede belirtilen 4 yıla inmesi kaçınılmazdır" dedi.
ÇOCUK İŞÇİLİĞİ YAYGINLAŞACAK
Çocukların okul ortamından uzaklaşması ile çocuk işçiliğinin yaygınlaşacağı uyarısında bulunan Eğitim Sen Başkanı, "Hükümetin ve Milli Eğitim Bakanlığı'nın 12 yıllık kademeli zorunlu eğitimi 5. sınıftan itibaren çocukları 'mesleğe yöneltme' gibi bir gerekçe ile dile getirmesi ise yapılmak istenen asıl değişikliklerin üzerini örten bir kılıf niteliğindedir" dedi.
DİNDAR NESİL YETİŞTİRMEK İSTİYORLAR
İlköğretim 4. sınıfta okuyan bir çocuğun kendi iradesiyle meslek seçemeyeceğine dikkat çeken Yıldız, Başbakan Erdoğan'ın "Dindar nesil yetiştirmek istiyoruz" sözlerinin, bu yasanın gerçek amacını gösterdiğini söyledi.
Eğitim Sen Başkanı Yıldız, "Ortaokulların yeniden devreye girmesi demek olan 12 yıllık kademeli zorunlu eğitim uygulamasının asıl amacı, zorunlu eğitim süresini arttırmak değil; AKP'nin her dönem arka bahçesi olarak gördüğü imam hatip okullarının önünü açmak olduğu bize göre tartışma götürmez bir gerçektir" diye konuştu.
'EĞİTİM SİSTEMİ DİNSELLEŞTİRİLİYOR'
AKP'nin eğitim müfredatındaki dinsel söylemler, eğitim alanındaki siyasal kadrolaşma gibi uygulamalarını hatırlatan Yıldız, eğitim sisteminin bütün aşamalarında yoğun bir dinselleştirme ve muhafazakârlaştırma süreci yaşandığını söyledi.
Yıldız, gerekli altyapı hazırlanarak zorunlu eğitimin; 3-4 ve 5-6 yaş olmak üzere 2 yıl okul öncesi, 9 yıl ilköğretim ve 4 yıl ortaöğretim olmak üzere 15 yıla çıkarılması gerektiğini söyledi.
Eşit, parasız, nitelikli, laik, bilimsel ve demokratik eğitimi savunduklarını dile getiren Ünsal Yıldız, öğrencilerin yöneleceği mesleğin siyasi iktidarın tasarrufunda olmadığını kaydetti. Yıldız, "Mesleğe yöneltme uygulamaları, AKP'nin hedeflediği gibi 'dindar nesil yetiştirme' hedefiyle değil; eğitim sisteminin laik, bilimsel ve demokratik bir temele dayandırılarak gerçekleştirilmelidir" dedi.
Yıldız, 25 maddeden oluşan ve zorunlu eğitimin yanında Rize Üniversitesi'nin adının Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Kayseri Erciyes Üniversitesi'nin adının ise Abdullah Gül Üniversitesi olarak değiştirilmesini öngören torba yasa komisyonlara geldiği gün TBMM önünde olacaklarını duyurdu.
haber: etha

YORUM YAZIN