Ege Üniversitesi Öğrencileri Haykırıyor: Bologna'yı İstemiyoruz!
"Ege Üniversitesi mağdurları" isimli Egeli öğrenciler 2011-2012 Bahar döneminin başlamasıyla patlak veren Bologna süreci kararlarını düzenledikleri eylemle protesto ettiler. Not ortalamaların bu süreçte düşürüldüğünden şikâyet eden öğrenciler sosyal medya ağlarında örgütlenerek eylemi gerçekleştirdiler.
Çeşitli fakültelerden öğrencilerin katılımıyla yapılan eylem trampetler ve sloganlar eşliğinde Ege Merkez Kütüphanesi önünde yaklaşık 300 kişi ile başladı. Kampüs içerisinde gerçekleşen yürüyüşte öğrenciler kafede, yemekhanede bulunan öğrencilere de çağrı yaptılar.
Müşteri değil öğrenciyiz!
'Müşteri değil, öğrenciyiz!', 'parasız bilimsel demokratik eğitim',
'Bologna'ya hayır, üniversiteler bizimdir' gibi sloganlarla yaklaşık 500
kişiye ulaşan gösteri, Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
önünde yapılan basın açıklaması ile devam etti. Yapılan basın
açıklamasında Ege Üniversitesi öğrencisi Asya Hazal Selçuk "Bologna süreci
1999'da 29 Avrupa ülkesinin eğitim bakanlarının bir araya gelmesiyle
başladı. 2001'de Türkiye de bu sürece dâhil oldu. Eğitimde kalite ve
değişim adı altında nitelendirilip bizlere allanıp pullandırılarak
sunulan bu süreç eğitimin kamusal alandan çıkartılıp para ile alınıp
satılan bir meta haline gelmesinden başka bir şey değildir." dedi.
Sözlerine "YÖK, Bologna ile beraber üniversitelerimizin kapılarını
sermayeye açmıştır. Bologna süreci ile üniversitelerde danışma
kurullarının oluşturulması öngörülmektedir. Bu danışma kurullarında iş
adamları, belediye başkanları, vali, sanayi ve ticaret odaları
temsilcileri yer alacaktır. Genel amacı bilimsel eğitimle düşünen
bireyler yetiştirilmesi olması gereken üniversiteler, sermayeye
nitelikli eleman yetiştirme mantığından öteye gidemeyecektir" diye devam
eden Selçuk, "Bu noktaların yanında, Ege Üniversitesi'nde yıllardır
yaşadığımız kayıt yenileme bilgi sistemi sorunları 3 adet bilgisayar
bölümüne sahip üniversitemizce hâlâ çözülememiştir" şeklinde konuştu.
Kayıt Skandalı
Selçuk, basın açıklamasının son bölümünde ise "2011-2012 bahar yarıyılı kayıt döneminde yaşadığımız sistem sorunları kayıtların uzamasına neden olmakla birlikte harçlardan dondurulmuş kayıtları açmaya kadar uzanan geniş bir yelpazeye yayılmış, aksaklıkları ön plana çıkarmıştır. Bizler geleceğimizi görmezden gelen, üniversiteleri bilim yuvası olmaktan çıkaran Bologna sürecine karşı çıkıyoruz. Geleceğimizi sermayenin ellerine teslim etmeyeceğimizi ve Bologna'yı avantajlı bir sistem olarak görmediğimizi hatırlatarak eğitim sisteminin dayatmalara değil, demokratik ve öğrenciye söz hakkı tanınan karar alma süreçleriyle köklü değişikliklere uğraması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.
Basın açıklamasından hemen önce siyah bir tabut içine kalemlerini kırarak atan öğrenciler basın açıklamasından sonra Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binası önünde 15 dakikalık bir oturma eylemi gerçekleştirdiler. Öğrenciler 'geri geleceğiz' sloganlarıyla eylemi sonlandırdılar.
Asker Değil Öğrenciyiz
Ayrıca, Bahar yarıyılı ile birlikte Ege Üniversitesi'nde 29 ve üstü yaşlardaki erkek öğrencilerden askerlik tecil belgesi isteyen Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, dolaylı olarak birçok öğrencinin kaydını yenilemeyerek birçok öğrenciyi mağdur etti. "Asker değil öğrenciyiz" diyen öğrenciler eğitimi yarıda bıraktırılmış arkadaşlarının okula geri döndürülmesi talebinde bulundular.
haber: marksist.org/ajanslar
Çeşitli fakültelerden öğrencilerin katılımıyla yapılan eylem trampetler ve sloganlar eşliğinde Ege Merkez Kütüphanesi önünde yaklaşık 300 kişi ile başladı. Kampüs içerisinde gerçekleşen yürüyüşte öğrenciler kafede, yemekhanede bulunan öğrencilere de çağrı yaptılar.
Müşteri değil öğrenciyiz!
Kayıt Skandalı
Selçuk, basın açıklamasının son bölümünde ise "2011-2012 bahar yarıyılı kayıt döneminde yaşadığımız sistem sorunları kayıtların uzamasına neden olmakla birlikte harçlardan dondurulmuş kayıtları açmaya kadar uzanan geniş bir yelpazeye yayılmış, aksaklıkları ön plana çıkarmıştır. Bizler geleceğimizi görmezden gelen, üniversiteleri bilim yuvası olmaktan çıkaran Bologna sürecine karşı çıkıyoruz. Geleceğimizi sermayenin ellerine teslim etmeyeceğimizi ve Bologna'yı avantajlı bir sistem olarak görmediğimizi hatırlatarak eğitim sisteminin dayatmalara değil, demokratik ve öğrenciye söz hakkı tanınan karar alma süreçleriyle köklü değişikliklere uğraması gerektiğini düşünüyoruz" dedi.
Basın açıklamasından hemen önce siyah bir tabut içine kalemlerini kırarak atan öğrenciler basın açıklamasından sonra Ege Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı binası önünde 15 dakikalık bir oturma eylemi gerçekleştirdiler. Öğrenciler 'geri geleceğiz' sloganlarıyla eylemi sonlandırdılar.
Asker Değil Öğrenciyiz
Ayrıca, Bahar yarıyılı ile birlikte Ege Üniversitesi'nde 29 ve üstü yaşlardaki erkek öğrencilerden askerlik tecil belgesi isteyen Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı, dolaylı olarak birçok öğrencinin kaydını yenilemeyerek birçok öğrenciyi mağdur etti. "Asker değil öğrenciyiz" diyen öğrenciler eğitimi yarıda bıraktırılmış arkadaşlarının okula geri döndürülmesi talebinde bulundular.
haber: marksist.org/ajanslar

YORUM YAZIN