Header Ads

İspanya'da Öğrenciler ve Öğretmenler Yine Sokaklarda


Ekonomik kriz kıskacındaki İspanya'da öğrenciler ve öğretmenler sokaklara çıktı. Öğrenci Sendika'sının 35 şehirde genel eylem çağrısıyla sokaklara çıkan gençler "Kamu eğitimini savunun" yazılı dövizler taşıdı.
Önemli eylemlerden biri başkent Madrid'de yapıldı. Yaklaşık 2 bin kişinin katıldığı eylemde, "Kamu eğitimini savunun, zengilerden kesinti yapın", "Daha az akbaba daha fazla okul sırası" şeklinde sloganlar atıldı.
Önceki gün ise lise öğretmenleri işten çıkarmaları ve kemer sıkma politikalarını protesto eden eylemler yapmıştı. Eylemler, öğrencilerin okul boykotu ile seslendi. Öğrenci, öğretmen ve veliler 22 Ekim'de birlikte bir yürüyüş yapmayı planlıyor.
İspanya'da eğitim bütçeleri bölgesel yönetimler tarafından belirleniyor. Bu yönetimler ise Avrupa'daki ekonomik krizden oldukça etkilenmiş durumdalar. İspanya 27 Avrupa ülkesi arasında yüzde 21 ile işsizliğin en yüksek oranda olduğu ülke.
haber: etha

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.