Haber-Analiz: 'Dedelerden talimat alma dönemi bitti!'
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Ergenekon operasyonu kapsamında gözaltına alınan ve Alevi dedesi olan eski Adalet Bakanı Seyfi Oktay’ı kast ederek “Dedelerden talimat döemi bitti” diye konuştu. Erdoğan, dün, 28 Şubat sürecinde tankların geçirildiği Ankara’nın Sincan ilçesindeydi. Erdoğan anayasa paketi konusundaki söyleminde konu HSYK’nın yapısındaki değişikliğe gelinceşöyle konuştu: “Anayasa Mahkemesi’nin değişimi bir çok şeylerin önünü açıyor. HSYK’nın değişimi bir çok şeylerin önünü açıyor. Artık telefonla, ‘filancayı filanca yere atıyalım mı’ deme süreci bitiyor. Bunlar okuyorsunuz değil mi gazetelerde? Dedelerden (Alevi dedesi de olan eski Adalet Bakanı Seyfi Oktay’ı kast ediyor) talimat alarak atamalar yapma dönemi bitiyor. Sıkıntı burada.
Analiz:
Eski Adalet Bakanı Seyfi Oktay kastedilerek söylenmiş saçma sapan bir sözdür.
Seyfi Oktay Adalet Bakanlığı yapmıştır. Alevidir hatta Aleviler arasında önder kişiler olarak kabul edilen bir 'Dede'dir. Bakanlığı süresince ve sonrasında yaptığı işlemler ile ilgili hukuka aykırı ne varsa ortaya çıkartılsın, buna tamam derim fakat Oktay'ın Alevi olması ile Dede olması ile ne ilgisi var bunların? İlgisi olsa bile Başbakan daha önce paçavra gazete Vakit ile Yeni Şafak'ın 'seyfi dede' sözü ile alevilere dolaylı olarak yönelltiği nefret oklarını niye ağzına pelesenk eder? Ne yani 'Oktay alevileri atıyordu şimdi ise biz Alevileri atamıyoruz işte. oh canıma değsin' itirafı mıdır bu?
En önemlisi de ne olursa olsun Alevi olmayı, Alevilerin saygı duydukları bir Dede olmayı siz böyle geligüzel bir şekilde kullanıp niye insanlara aleviler hakkında olumsuz bir algı yerleştirmeye gayret ediyorsunuz? Ne derdiniz var sizin alevilerle?
Haber: Tarık Şık/Radikal
Analiz: Hıdır TOK
Analiz:
Eski Adalet Bakanı Seyfi Oktay kastedilerek söylenmiş saçma sapan bir sözdür.
Seyfi Oktay Adalet Bakanlığı yapmıştır. Alevidir hatta Aleviler arasında önder kişiler olarak kabul edilen bir 'Dede'dir. Bakanlığı süresince ve sonrasında yaptığı işlemler ile ilgili hukuka aykırı ne varsa ortaya çıkartılsın, buna tamam derim fakat Oktay'ın Alevi olması ile Dede olması ile ne ilgisi var bunların? İlgisi olsa bile Başbakan daha önce paçavra gazete Vakit ile Yeni Şafak'ın 'seyfi dede' sözü ile alevilere dolaylı olarak yönelltiği nefret oklarını niye ağzına pelesenk eder? Ne yani 'Oktay alevileri atıyordu şimdi ise biz Alevileri atamıyoruz işte. oh canıma değsin' itirafı mıdır bu?
En önemlisi de ne olursa olsun Alevi olmayı, Alevilerin saygı duydukları bir Dede olmayı siz böyle geligüzel bir şekilde kullanıp niye insanlara aleviler hakkında olumsuz bir algı yerleştirmeye gayret ediyorsunuz? Ne derdiniz var sizin alevilerle?
Haber: Tarık Şık/Radikal
Analiz: Hıdır TOK

YORUM YAZIN